شکست نقشه دخالت نظامي غرب درسوريه

 شکست نقشه دخالت نظامي غرب درسوريه
پنج‌شنبه 7 مهر 1390 - 05:09

كارشناس سوري قوانين بين الملل با اشاره به حمايت فرانسه از گروه هاي مسلح در سوريه از شكست نقشه دخالت نظامي مستقيم غرب در اين کشور خبر داد.

عصام تكروري پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم تصريح کرد: نقشه دخالت نظامي مستقيم غرب در سوريه شكست خورد و غرب هم اكنون براي حمايت از رژيم صهيونيستي درپي اجراي نقشه ايجاد آشوب گسترده و به راه انداختن جنگ داخلي در سوريه است زيرا کشورهاي اروپايي حمايت از رژيم صهيونيستي را وظيفه خود مي دانند.

تكروري گفت: تجزيه سوريه براي کشورهاي غربي هزينه اي معادل كمك هاي سالانه اين كشورها به رژيم اسراييل خواهد داشت ازاين رو آنها در صدد اجراي اين طرح به نفع اين رژيم هستند.

وي افزود: مراكز تصميم گيري اروپا و آمريكا از فعاليت ضد اسراييلي ملل سوريه، مصر و اردن نگران هستند. اتفاق نظر ملت هاي اين کشورها در باره لزوم پايان دادن به تجاوزات و زياده خواهي اسراييل، اروپايي ها و آمريكايي ها را نگران كرده است .

كارشناس سوري قوانين بين الملل در واكنش به سخنان ژان پير ميله استاد آكادمي علوم سياسي پاريس نيز تصريح کرد: اگر فرانسه دوستدار سوري ها است و مي خواهد سوريه امن و آرام باشد و همه گروه هاي سياسي به فعاليت خود ادامه دهند ، بهتر است ديدگاه متعادلي را اتخاذ كند.
 
ژان پير گفته بود که اگر غرب مي خواست در كشورهاي عربي دخالت كند حكامي بهتر از معمر قذافي در ليبي و بشار اسد در سوريه براي توجيه دخالت خود پيدا نمي كرد زيرا اين گونه حكام فرصت هاي طلايي را پيش روي غرب براي دخالت فراهم مي كنند. جامعه سوريه چند بعدي است ولي دولت چنين نيست و برعكس جامعه را سركوب مي كند. هيچ اصلاحاتي در سوريه ايجاد نشده است و همين امر باعث وقوع جنگ داخلي در اين كشور شده است.

فرانسه درصدد اجراي سياست هاي آمريکا در سوريه است

 تكروري در ادامه خاطرنشان کرد: فرانسه مي خواهد نقش توني بلر نخست وزير سابق انگليس در عراق را بازي كند .بلر مجري سياست آمريكا در عراق بود و فرانسه نيز امروز مي خواهد همين نقش را ولي به شكلي بدتر از بلر در منطقه ايفا كند.

تكروري افزود: فرانسه مي خواهد سياست آمريكا را به شكلي زيركانه در منطقه خاورميانه خصوصا در سوريه اجرا كند .

 فرانسه از گروه هاي مسلح سوريه حمايت مي کند

كارشناس سوري قوانين بين الملل گفت: نيكولا ساركوزي رييس جمهور فرانسه گفته بود كه مخالف انتقال همه مسيحيان سوريه به فرانسه نيست.اين اظهارنظر ساركوزي به خوبي نشان مي دهد كه فرانسه نيز از گروه هاي مسلح سوريه حمايت و تلاش مي كند مسيحيان سوريه را از اين كشور كوچ دهد و مناقشه منطقه را به مناقشه مسيحي غربي - اسلامي ـ عربي تبديل كند.
 
افشاي روابط نزديک سارکوزي با رژيم هاي سرنگون شده عربي

تكروري به رابطه ساركوزي با رژيم هاي معمر قذافي درليبي، زين العابدين بن علي در تونس و حسني مبارك درمصر اشاره كرد و افزود: هنگامي كه پادشاه مغرب اصلاحات ناچيزي را كه يك درصد اصلاحات پيشنهادي دولت سوريه نيست ، پيشنهاد كرد ساركوزي به چنان تحسيني از وي پرداخت به طوري که پادشاه مغرب را خداي اصلاحات قاره آفريقا ناميد.

وي با اشاره به افشاي حمايت مالي قذافي از تبليغات انتخاباتي ساركوزي گفت: جار و جنجال بزرگي درباره چگونگي تأمين هزينه تبليغات انتخاباتي ساركوزي به راه افتاده است و رسانه هاي فرانسه با استناد به مدارك موجود تأكيد کرده اند كه قذافي حامي مالي تبليغات انتخاباتي ساركوزي بوده است.
 
 تكروري با اشاره به همبستگي ملل منطقه با يكديگر خاطرنشان کرد: اين همبستگي در راستاي پايان دادن به قلدري غرب و آمريكا و جلوگيري از دخالت خونين واشنگتن در منطقه است.

وي گفت: ملل منطقه سرنوشت خود را به دست گرفته اند و نيازمند نصيحت و كمك هاي هدفدار هيچ كس نيستند كمك هايي كه اعطاكنندگانش همچون فرانسه درپي سوء استفاده از كمك گيرندگان هستند.

تكروري خاطرنشان کرد: ژان پير ميله استاد آكادمي علوم سياسي پاريس مدعي شده است که عملكرد دولت دمشق اشغال نظامي سوريه را ايجاب مي كند و من از وي مي پرسم "چرا دولت فرانسه از رژيم زين العابدين بن علي و رژيم حسني مبارك حمايت مي كرد؟"

وي افزود: برخورد دوگانه فرانسه باعث خواهد شد كه ملل عرب به ادعاي فرانسه مبني بر دفاع از حقوق بشر شك كنند.

ميله به اظهارنظر ساركوزي در كنست (پارلمان اسراييل) اشاره كرد که گفته بود: اگر فرانسه دست از حمايت اسراييل بردارد اعراب فردا در قدس نماز خواهند خواند.
 
ساركوزي در كنست گفته بود: حمايت از اسراييل بمثابه حمايت از فرانسه است و هر خطري كه اسراييل را تهديد كند خطر مستقيم براي فرانسه محسوب مي شود.

پربیننده ترین خبرها