نتایج اشغالگری آمریکا؛

40 برابر شدن تولید مواد مخدر در افغانستان

40 برابر شدن تولید مواد مخدر در افغانستان
جمعه 15 مهر 1390 - 04:51

رئيس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه اعلام كرد که توليد مواد مخدر در افغانستان در دوره اشغالگري آمريكا در اين كشور ، 40 برابر افزايش يافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، "ويكتور ايوانف" در گفت وگو با شبکه تلويزيوني "روسيه-24" گفت: توليد مواد مخدر در افغانستان با افزايش حضور نيروهاي خارجي و آمريكا در اين كشور رابطه مستقيم دارد.

وي با بيان اينكه بخش قابل توجه مواد مخدر از افغانستان به روسيه قاچاق شده و همه هرويين مصرفي در روسيه، توليد افغانستان است، اظهار داشت: بديهي است كه رشد تصاعدي مرگ و مير جوانان بين 15 تا 34 ساله در روسيه بر اثر استعمال مواد مخدر با آغاز عمليات نظامي نيروهاي خارجي در افغانستان همزمان است.

ايوانف از عواقب ديگر حضور نيروهاي آمريكايي و خارجي در افغانستان، به نظامي (ميليتاريزه) شدن اين كشور اشاره كرد و افزود: امروز در افغانستان 150 هزار نيروي خارجي و چندين پايگاه نظامي وجود دارد.

وي خاطرنشان كرد: در مسأله مبارزه با تروريسم در افغانستان هم تا اندازه اي مبالغه گويي شده است.

ايوانف گفت: به عنوان مثال ،'جان تنت' رييس سابق سيا يك ماه پس از آغاز عمليات نيروهاي خارجي در افغانستان اعلام كرد كه پايگاههاي اصلي جنگجويان نابود شده است و دو سال پيش هم دستيار سابق امور امنيتي رييس جمهوري آمريكا مدعي شد كه در افغانستان كمتر از 100 فرد مرتبط با سازمان القاعده باقي مانده اند اما با اين حال 150 هزار نظامي در افغانستان مستقرند.

رئيس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه، سومين پيامد حضور آمريكا در افغانستان را فاجعه انساني در اين كشور و بي ثباتي اوضاع سياسي و افزايش قابل توجه جنگجويان عنوان كرد.

مقام روس خاطرنشان كرد: در زمان حاضر شش ميليون افغاني آواره در كشورهاي ديگر بسر مي برند و در اين كشور يك ميليون و 500 هزار معتاد به مواد مخدر وجود دارد و سطح زندگي در افغانستان بسيار پايين است.

ايوانف پيش تر آمريكا و سازمان پيمان ناتو را به نقش داشتن در قاچاق مواد مخدر از افغانستان متهم كرده بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها