در دهمين روز از اعتصاب غذاي اسيران صورت گرفت؛

تظاهرات گسترده درحمايت ازاسيران فلسطيني

تظاهرات گسترده درحمايت ازاسيران فلسطيني
شنبه 16 مهر 1390 - 14:36

غزه (العالم) ـ در دهمين روز از اعتصاب غذاي اسيران فلسطيني در بند زندان هاي رژيم صهيونيستي که در اعتراض به رفتار نامناسب و ظلم و ستم زندانبانان اين رژيم صورت گرفته است؛ مردم و گروه هاي فلسطيني در نوار غزه با برگزاري تظاهرات گسترده حمايت خود را از اسيران فلسطيني اعلام کردند.

به گزارش شنبه شبکه خبري العالم،جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در همين ارتباط اعلام کرد که اسيران فلسطيني را فراموش نخواهيم کرد.

فلسطينيان در اين تظاهرات بر حمايت خود از اسيران فلسطيني تا آزادي آنها از زندان هاي اسراييل تاکيد کردند.

حماد الرقب سخنگوي جنبش حماس در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: ما از اسيران صرف نظر نخواهيم کرد و آنچه که امروز براي اسيران فلسطيني در بند رژيم اسراييل رخ مي دهد بايد به عاملي براي اتحاد همه مردم فلسطين در برابر ظلم و ستم رژيم صهيونيستي تبديل شود.

وي افزود: ما بايد از طريق اتحاد ملت فلسطين و تلاش و کوشش مقاومت، همه اقدامات لازم براي آزاد کردن اسيران فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي خواه از طريق تظاهرات و يا عمليات مقاومت و اسير کردن سربازان صهيونيستي انجام دهيم تا اهرم فشار ديگري علاوه بر "گلعاد شاليت" نظامي اسير صهيونيست نزد گروه هاي مقاومت فلسطين، عليه اسراييل باشد تا اسيران ما را آزاد کند.

 فيصل ابوشهلا عضو شوراي انقلابي جنبش فتح در گفت وگو با العالم اظهار داشت: ما به اسراييلي ها مي گوييم که اسيران فلسطيني امانتي در دست شما هستند و هيچ گاه گمان نکنيد که ما از اين مساله صرفنظر مي کنيم .

وي افزود: ما ملتي متحد و پايبند هستيم. فلسطين از همه چيز براي ما گرانبهاتر است و هيچ گاه رژيم صهيونيستي در اين منطقه در صلح نخواهد بود تا زماني که سرزمين ما را اشغال کرده باشد و فلسطينيان را به اسارت مي گيرد.

جيهان سرساوي يک فعال فلسطيني در گفت وگو با العالم از گروه هاي مقاومت خواست تا به وظايف خود براي آزادي اسيران فلسطيني از زندان هاي رژيم اشغالگر عمل کنند.

وي گفت: جايز نيست که هزاران آزاده فلسطيني در بند زندان هاي اسراييل باشند و ما فقط يک اسير صهيونيست در اختيار داشته باشيم. ما از مقاومت مي خواهيم صدها صهيونيست را مانند شاليت در نوار غزه و کرانه باختري در اسارت خود درآورند و به ربودن سربازان اسراييلي ادامه دهند و دست به اقداماتي دقيق براي ربودن سربازان اسراييلي بزنند.

در شهر غزه نيز جنبش جهاد اسلامي ديروز جمعه خواستار برگزاري نماز جماعت با حضور معترضاني شد که در برابر سازمان صليب سرخ تحصن کردند و متعهد شد که از اسيران تا آزادي کامل آنها از زندان هاي اسراييل پشتيباني خواهد کرد.

طاهر النونو يکي از رهبران جنبش جهاد اسلامي در سخنراني خود در برابر معترضان گفت: خاک فلسطين و مردم اين سرزمين با همه گرايش ها و افکار حتي يکي از اسيران را فراموش نخواهد کرد و ما به دشمنان مي گوييم که با وجود قيد و بندهاي شديد آنها، اسيران فلسطيني آزاد خواهند شد.

وي تاکيد کرد که روزگار خوش ما زماني خواهد بود که اسيران فلسطيني را در کنار خانواده هاي خود ببينيم.

فلسطينيان در ديگر شهرهاي نوار غزه نيز تظاهراتي در همبستگي با اسيران فلسطيني در زندانهاي رژيم اشغالگر برگزار کردند.

پربیننده ترین خبرها