مردم اردن اصلاحات را خواستار شدند

مردم اردن اصلاحات را خواستار شدند
شنبه 16 مهر 1390 - 19:41

امان (العالم)ـ رييس بخش سياسي در جبهه عمل اسلامي اردن گفت: تظاهرات ديروز (جمعه) مردم و مخالفان اردني تاکيدي بود بر ضرورت ايجاد اصلاحات و مخالفت با مواضع سران حکومت که اعتقادي به انجام اصلاحات ندارند.

زکي بني ارشيد روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: فعاليت جبهه مخالفان فقط سياسي نيست بلکه نقش راهبري تحرکات مردمي در کشور را نيز برعهده دارد.

وي گفت: تظاهرات در چندين استان اردن در روز جمعه تاکيدي بود بر مخالفت با مواضع حکومت اردن که معتقد است اصلاحات در کشور موضوعيت ندارد و اينکه اصلا نيازي به انجام اصلاحات نيست.

بني ارشيد اظهار داشت: آنچه که روز گذشته رخ داد، در واقع براي پرداختن به مساله اصلاحات است. جبهه ملي اصلاح طلب اردن متشکل از تشکل هاي حزبي و جريان هاي فکري و سياسي و جوانان و همچنين شامل انجمن هاي زنان و شخصيت هاي مستقل ملي است.

وي افزود: جبهه ملي به اصلاحات مي انديشد و اين امر هرگونه بهانه را از حکومت مي گيرد که ادعا مي کند نيازي به اصلاحات در کشور نيست.

بني ارشيد خاطرنشان کرد: آنچه که ديروز رخ داد مرحله جديدي بر واقعيت هاي سياسي اردن تحميل خواهد کرد و بايد خواسته هاي مردم که مورد توافق گروه هاي ملي است و در منشور اصلاحات آمده است، برآورده شود.

وي گفت: اصلاحات مي تواند آغاز مرحله مشارکت مردمي گسترده باشد تا مردم تصميم گيرنده باشند و آينده را خود ترسيم و ساختار روابط اردن با ديگر کشورها را طراحي کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها