ورود خالد مشعل به قاهره

ورود خالد مشعل به قاهره
پنج‌شنبه 21 مهر 1390 - 08:14

خالد مشعل براي تكميل توافقنامه مبادله اسرا با رژيم صهيونيستي در راس هياتي از اعضاء جنبش مقاومت اسلامي فلسطين وارد قاهره شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، خالد مشعل آخرين اقدامات در اجراي توافقنامه مبادله اسرا با رژيم صهيونيستي را در قاهره انجام خواهد داد.

مشعل در این سفر که به دعوت مقامات مصري انجام شده، در دیدار با عزام الاحمد عضو كميته مركزي جنبش فتح، ضمن مطلع کردن وی از طرح مبادله اسرا و اهداف آن درباره اجراي بندهايی از پرونده آشتي ملي نیز گفتگو کرد.

بر اساس توافقنامه تبادل اسرا، رژیم صهیونیستی در مقابل آزادی گلعاد شالیت نظامی صهیونیست، 1000 اسیر فلسطینی را آزاد می کند.

بنا بر اخبار منتشر شده، نام 5 تن از رهبران نظامی و سیاسی فلسطین شامل مروان البرغوثي، احمد سعدات، عبدالله البرغوثي، عدنان السيد و ابراهيم حامد در لیست تبادل اسرا قرار ندارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین این توافقنامه را دستاورد ملی بزرگ برای مردم فلسطین دانست و ابراز اميدواري كرد كه بتوانند همه اسراي فلسطيني را از زندانهاي رژيم صهيونيستي خارج كنند.

به گفته خالد مشعل، در اين مبادله قرار است ابتدا 450 اسير فلسطيني از جمله 315 اسير محكوم به حبس ابد و شماري از اسراي مشمول حكم هاي بسيار طولاني مدت، طي يك هفته آزاد شوند و در مرحله دوم و پس از دو ماه 550 اسير ديگر آزاد خواهند شد.

رييس دفتر سياسي حماس خاطر نشان كرد: اين مبادله پس از پنج سال تلاش فراوان، فداكاري ها و مذاكرات غير مستقيم با رژيم صهيونيستي در ارتباط با مبادله يك هزار و 27 اسير زن و مرد فلسطيني با گلعاد شاليت، نظامي اسير رژيم صهيونيستي صورت مي گيرد.

پربیننده ترین خبرها