توافق فلسطینی‌ها درباره نحوه استقبال از اسرا

توافق فلسطینی‌ها درباره نحوه استقبال از اسرا
يکشنبه 24 مهر 1390 - 17:43

گروه هاي مختلف فلسطيني در نوار غزه، درباره تشکيل کميته اي ملي براي نظارت بر نحوه استقبال از اسيران آزاد شده فلسطيني و اسکان آنها به توافق رسيدند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، گروه هاي فلسطيني در نشستي درباره برنامه ريزي هاي لازم براي اسکان اسيران فلسطيني که طبق قرارداد مبادله اسيران از کرانه باختري به نوار غزه تبعيد خواهند شد، گفت و گو کردند و به توافق دست يافتند.

"اسماعيل رضوان" از رهبران جنبش مقاومت اسلامي فلسطين " حماس " در گفت و گو با خبرنگار العالم، اظهار داشت : جشنی با حضور گروه هاي فلسطيني در مراسم استقبال از اسرای آزاد شده در گذرگاه رفح با حضور گسترده مردم برگزار خواهد شد.

وی افزود : براي اسکان اسيران آزاد شده کرانه باختري که به غزه تبعيد می شوند نيز در ميان خانواده ها و نزديکانشان در باريکه غزه تمهيداتي انديشيده شد.

شرکت کنندگان در این نشست وضع دشوار اسيران فلسطيني در زندان هاي رژيم اشغالگر صهيونيستي را بررسي کردند و از رژيم صهيونيستي خواستند دست از اعمال فشار بر اسيران فلسطینی بردارد.

" دياب اللوح " از رهبران جنبش فتح به شبکه العالم، گفت : مسئولان زندان هاي اسراييلي در پي اسارت گلعاد شاليط، اقدامات سرکوبگرانه ضد اسيران فلسطيني را در دستور کار قرار دادند؛ اينک پس از آزادي شاليط، اوضاع اسيران فلسطيني بايد به وضع سابق باز گردد و اقدامات سرکوبگرانه به ويژه حبس انفرادي اسيران  پايان يابد.

گروه هاي فلسطيني شرکت کننده در اين نشست که به دعوت جنبش حماس برگزار شد، بر ضرورت حمايت از اسيراني که مشمول قرارداد مبادله نمی شوند، تاکيد کردند و تلاش برای آزادي همه اسیران را خواستار شدند.

همچنین نمایندگان شرکت کننده در اين نشست با " اسماعيل هنيه " نخست وزير دولت فلسطين در غزه ديدار کردند و بر ضرورت پشتيباني از اعتراض هاي اسيران از جمله همراهي با آنان از طريق اعتصاب غذا تاکيد کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار تلاش هاي مختلف به منظور آزادي بقيه اسرا شدند.

" صلاح ابومجاهد " سخنگوي تيپ هاي الناصر صلاح الدين به شبکه العالم، گفت : ما تا آزادي آخرين اسير فلسطيني از زندان هاي رژيم صهيونيستي به اين گونه اعتصاب ها ادامه خواهيم داد، و از اين تلاش ملت فلسطين تجليل و قدرداني مي کنيم.

ابومجاهد تاکيد کرد که مقاومت فلسطيني متعهد شده است که هيچ اسير فلسطيني را در بند رژيم صهيونيستي نگذارد، و بهترين راهبرد براي عملي کردن اين هدف، مقابله به مثل با رژيم صهيونيستي و اسير گرفتن از نظامیان صهیونیستی به منظور مبادله با اسيران باقي مانده فلسطینی است.



پربیننده ترین خبرها