وخامت اوضاع برخی اسیران فلسطینی

وخامت اوضاع برخی  اسیران فلسطینی
سه شنبه 26 مهر 1390 - 07:21

منابع آگاه اسراييلي خبر دادند، برخي از اسيران فلسطيني که از 20 روز پيش دست به اعتصاب غذا زده اند، به سبب وخامت حالشان به بيمارستان منتقل شدند.

 به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، در اين ميان صدها فلسطيني براي اعلام همبستگي با اسيراني که دست به اعتصاب غذا زده اند، در ميدان "ياسرعرفات" در رام الله تظاهرات کردند.

تظاهر کنندگان اميدوارند بتوانند فرزندان خود را ببينند و برخي ديگر  نگرانند فرزندانشان به سبب اعتصاب غذا از دست بروند. این اعتصاب غذا هم‌زمان با تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس، دردسر تازه‌ای را برای این رژیم رقم زده است.

دراين ميان و درحالي که خانواده هاي اسيراني که مشمول قرارداد مبادله اسيران نشدند درحال تظاهرات بودند، از زندان هاي رژيم اشغالگر صهيونيستي خبر رسيد که ده ها تن از اسيران فلسطيني به درمانگاه ها و بيمارستان هاي وابسته به زندان هاي رژيم صهيونيستي منتقل شده اند.

شمار زيادي از اين اسيران که رژيم صهيونيستي با ادعاي " آلوده بودن دست هايشان به خون " از آزاد کردن آنها خودداري کرد، در پي انتفاضه سال 2000 بازداشت شدند که  شماري از آنان از رهبران گروه هاي فلسطيني هستند.

" صالح رأفت " عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين روز دوشنبه در اين زمينه به شبکه خبري العالم گفت : ملت فلسطين همچنان به حمايت از فرزندان خود ادامه خواهد داد و به مبارزه تا آزادي همه اسيران از زندان هاي رژيم صهيونيستي ادامه خواهد داد.

"بسام الصالحي" دبيرکل حزب ملت فلسطين نيز گفت: تظاهرات مردم فلسطين پيام محبت اين مردم به اسيران آزاد شده و اسيراني است که دست به اعتصاب غذا زده اند.

مرحله آينده، مرحله‌اي مهم و تاثيرگذار درخصوص اسيران خواهد بود زيرا هر يک از اسيران فلسطيني داستاني براي خود دارد، داستان اسارت برخي از آنان تا چند ساعت ديگر تمام خواهد شد اما داستان اسارت برخي ديگر ادامه خواهد يافت مگر آن که راهبرد تازه‌اي براي پايان دادن به داستان اسارت آنان نيز انديشده شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها