تحقق آشتي فلسطيني درجشن استقبال از اسرا

 تحقق آشتي فلسطيني درجشن استقبال از اسرا
چهارشنبه 27 مهر 1390 - 06:11

رام الله (العالم)ـ سخنگوي جنبش فتح تأکيد کرد: جشن هاي استقبال از اسرا در سرزمين هاي فلسطيني به مناسبت آزادي اسراي فلسطيني از زندان هاي اشغالگران، يک مناسبت ملي است و به گروه خاصي اختصاص ندارد و همه گروهها و اقشار ملت فلسطين در آن مشارکت کرده اند.

احمد عساف چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم با اظهار اميدواري درباره تأثير اين امر بر تحقق مصالحه ملي فلسطيني ها از برافراشته شدن پرچم هاي فتح و حماس در مراسم شادي روز سه شنبه در غزه و رام الله اظهار خشنودي کرد و اين امر را به فال نيک گرفت.
 
عساف افزود: تلاش براي آزادي هر اسير فلسطيني يک وظيفه ملي است و همه گروه هاي فلسطيني بايد در اين زمينه بکوشند. از سوي ديگر اين شادي جز با آزادي بقيه اسراي در بند در زندانهاي رژيم صهيونيستي کامل نخواهد شد.

سخنگوي جنبش فتح در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد از حماس، روند اخير تبادل اسرا را خالي از اشکال ندانست و مدعي شد که با هماهنگي ميان جنبش هاي فتح و حماس مي توانستيم اين اشکالات را برطرف کنيم.

در حالي که مذاکرات سازش که تشکيلات خودگردان از آن حمايت مي کند تا کنون نتوانسته است منافع فلسطينيان را در زمينه آزاد سازي سرزمين هاي غصب شده، آزادي اسرا و توقف شهرک سازي تامين کند اما گروه هاي مقاومت اسلامي فلسطين از جمله حماس با ايستادگي در برابر زورگويي و تجاوزگري اسراييل و ضمن شکست اين رژيم در جنگ عليه غزه و به اسارت در آوردن گلعاد شاليت نظامي اين رژيم توانستند در زمينه مبادله اين اسير صهيونيست با 1027 اسير فلسطيني به پيروزي ديگري براي ملت فلسطين دست يابند. 
 
عساف در ادامه گفت: کابينه رژيم صهيونيستي با استفاده از تبادل اسرا در صدد است تا از انزواي بين المللي خود که اخيرا بسيار تشديد شده است بکاهد و وجهه خود را در منطقه و جهان بهبود ببخشد.

وي افزود: اما سياست هاي تشکيلات خودگردان و ارايه درخواست عضويت فلسطين در سازمان ملل به عنوان يک کشور مستقل باعث افزايش انزواي بين المللي دولت بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي شده است.

 "خالد مشعل" رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) هفته گذشته از توافق براي مبادله يك هزار و 27 اسير فلسطيني با " گلعاد شاليت" نظامي صهيونيست در دو مرحله خبر داده بود.

 دیروز (سه شنبه) بر اساس توافقنامه مبادله اسرا ، 477 اسير فلسطيني از جمله 315 اسير محكوم به حبس ابد و شماري از اسراي مشمول حكم هاي بسيار طولاني مدت آزاد شدند.

قرار است در مرحله دوم كه در دو ماه آينده انجام مي شود 550 اسير فلسطيني ديگر آزاد شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها