متهم کردن ایران نشانه ناتوانی آمریکا است

متهم کردن ایران نشانه ناتوانی آمریکا است
جمعه 29 مهر 1390 - 18:02

نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني، با تاکيد بر اينکه دروغ پردازي هاي آمريکا براي جهان شناخته شده است، اتهامات آمريکا عليه ايران را نشانه ناتواني اين کشور در برابر ايران دانست.

"محسن صالح" روز جمعه درگفت وگو با شبکه خبري العالم، تصريح کرد: مهم ترين دليل واهی بودن اتهامات آمریکا علیه ایران، تلاش براي مستند کردن اتهامات با داستان هاي جديد است؛ که براي نمونه مي توان به ادعاي تلاش براي استفاده از سلاح کشتار جمعي در اتهام توطئه ترور سفير عربستان اشاره کرد.

وي افزود: آمريکا سعي مي کند با افزودن اتهامات جدید ايران را به عنوان دارنده سلاح کشتار جمعي، خطري براي امنيت و صلح بين المللي جلوه دهد، که بر اساس این سناریو حتی برای ترور یک شخصیت ساده هم از سلاح کشتار جمعي استفاده مي کند.

اين تحليلگر سياسي در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل نبود مدارک و اسناد معتبر اتهامات آمریکا علیه ایران به اتهاماتي نامحدود تبديل شده است، افزود : اتهام توطئه برای عمليات تروريستي به اتهام تلاش برای استفاده از سلاح هاي نامتعارف بين المللي افزایش یافته، و اين نشان مي دهد که آمريکا نتوانسته اتهام نخست را اثبات کند به همين سبب اتهامي مهم تر را مطرح کرده است.

وي پذیرش اين سناریو از سوی جامعه جهانی را بعید دانست و گفت: آمريکا پرونده اي سرشار از اين گونه دروغ پردازي ها دارد؛ جامعه جهاني هنوز دروغ هاي پيشين آمريکا را از ياد نبرده است، نمونه آن ادعای وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق و توجیه حمله به این کشور بود، که بعدها مشخص شد هيچ اثري از اين گونه سلاح ها در عراق وجود ندارد.

محسن صالح در پايان تاکيد کرد که اتهامات آمريکا به ايران ثابت مي کند که واشنگتن در برابر توانمندي هاي رو به رشد تهران در همه زمينه هاي اقتصادي، سياسي، امنيتي و نظامي در سطح منطقه اي و بين المللي عاجز مانده است.



پربیننده ترین خبرها