ابتکار جدید مردم انقلابي يمن

ابتکار جدید مردم انقلابي يمن
يکشنبه 15 آبان 1390 - 06:43

قاهرة (العالم)- استاد جامعه شناسي دانشگاه صنعا، با اشاره به اقدام مردم انقلابي يمن مبني بر نوشتن طولاني ترين نامه جهان براي در جريان گذاشتن افکار عمومي دنيا و جلب توجه جهانيان به حقايق انقلاب کشورشان، اين حرکت را ابتکار جديد انقلاب مسالمت آميز يمن عنوان کرد.

"فؤاد الصلاحي" روز يکشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: این اقدام مردم يمن براي بيدار کردن وجدان خفته بشريت و مردم جهان و تاکيدي بر مسالمت آميز بودن انقلاب يمن است. 

الصلاحي خاطرنشان کرد: جوانان انقلابي يمن در چارچوب روش هاي مسالمت آميز و اصرار بر ادامه اين روش، در انقلاب خود نواوري می کنند .
 
وي افزود: اصرار بر مسالمت آميز بودن انقلاب ، رژيم علي عبدالله صالح رييس جمهور يمن را در تنگنا قرار داده است و اين مساله هم پيمانان صالح را در داخل و خارج کشور نيز تحت فشار قرار خواهد داد.

الصلاحي گفت: تغييرات در يمن از راه انقلاب مسالمت آميز در پيش است و هيچ بازگشتي از آن متصور نيست و صالح ، رژيم وي و حاميان منطقه اي و غربي او بايد اين مساله را درک کنند و دربرابر خواست مردم تسليم شوند.

وي تصريح کرد: مردم يمن براي ايجاد نظام سياسي که به ارزش هاي انساني ، عدالت و آزادي احترام بگذارد ، بهاي سنگيني پرداخته اند . 

الصلاحي تاکيد کرد: تغييرات يمن بايد بر اساس نيازهاي داخلي و بدون مداخله خارجيان باشد تا انقلاب بدون دستخوش انحراف از مسير خود به ثمر بنشيند به گونه اي که با آداب و رسوم مردم يمن تناسب داشته باشد.
 
وي در باره گروه هايي که باهدف تسويه حساب با رژيم يمن به انقلاب پيوسته اند؛ هشدار داد و گفت: نبايد به آنها اجازه داد تا انقلاب را به سوي منافع خاص خود سوق دهند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها