معاون رييس جمهور در گفتگو با العالم:

دوره سلطه استکبار برمسلمانان بسرآمده است

دوره سلطه استکبار برمسلمانان بسرآمده است
يکشنبه 15 آبان 1390 - 08:22

معاون پارلماني رييس جمهوري اسلامي ايران با تاکيد بر اين که دوره سلطه استکبار بر کشورهاي اسلامي سپري شده است؛ بر لزوم وحدت مسلمانان حول محور اسلام به منظور حفظ دستاوردهاي بيداري اسلامي و تشکيل ائتلاف اسلامي در سطح بين المللي تاکيد کرد.

 سيد محمد رضا ميرتاج الديني يکشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: يکي از راه هاي پيش روي مسلمانان براي حل مشکلات و خروج از سلطه مستکبران، بيداري اسلامي و انقلاب هايي است که آنها را از سلطه قدرتهاي استکباري آزاد و با همبستگي و وحدت به قدرت اسلامي تبديل مي کند.

وي با اشاره به اين که کشورهاي اسلامي بايد اختلافات مذهبي ، قومي و مرزي را کنار بگذارند ، افزود: قدرت هاي استکباري به ويژه آمريکا با توجه به شکست طرح هايشان در عراق ، افغانستان ، لبنان و غزه در مرحله ضعف و عقب نشيني قرار دارند.

مير تاج الديني اظهار داشت: انقلاب هاي عربي گسترش خواهد يافت و کشورهاي ديگري را شامل خواهد شد و اين بدان معنا است که دوره سلطه استکبار بر کشورهاي اسلامي گذشته و قرن جديد قرن بيداري اسلامي و قدرت کشورهاي اسلامي است. 

معاون پارلماني رييس جمهور با بيان اينکه قدرتهاي استکباري به هر شيوه ممکن براي بازگشت به منطقه تلاش خواهند کرد ، از نخبگان ، جوانان و سياستمداران در کشورهايي که شاهد انقلاب هستند ، خواست هوشيار و مراقب مسير انقلاب باشند.

ميرتاج الديني گفت: قدرت هاي استکباري براي سکولار جلوه دادن انقلاب هاي عربي و نظام هاي جديد شکل گرفته در منطقه و منحرف کردن اين نظام ها از هويت اسلامي و مردمي آن تلاش مي کنند.
 
وي افزود: در همين ارتباط رسانه هاي استکبار جهاني تلاش کردند هويت اسلامي ملت تونس را پنهان کنند اما ملت تونس جنبش اسلامي النهضه را انتخاب کرد.
 
معاون پارلماني رييس جمهور با اشاره به اقدامات مرموز قدرت هاي استبکاري براي نفوذ در جهان اسلام از طريق سياست "تفرقه بينداز وحکومت کن" خواستار ايجاد سدي محکم در برابر استبکار شد و گفت: ايجاد چنين سدي با وحدت و يکپارچگي مسلمانان و تثبيت و تقويت و حفظ اصل برادري اسلامي امکان پذير است.

ميرتاج الديني بر لزوم استفاده از توانايي ها و امکانات اقتصادي ، انساني ، اجتماعي ، سياسي و جغرافيايي کشورهاي اسلامي به منظور ايجاد ائتلاف و قدرت اسلامي جهاني که در سطح بين المللي نقش داشته باشد ، تاکيد کرد و افزود: امکانات و توانايي مسلمانان به آنها امکان شکل گيري چنين ائتلاف قدرتمندي را مي دهد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها