اسرائیل بدنبال فرصت برای حمله به ایران است

اسرائیل بدنبال فرصت برای حمله به ایران است
سه شنبه 17 آبان 1390 - 15:53

باوجود هياهو و جنجالهاي تبليغاتي رژيم اشغالگر براي همسو کردن کشورهاي دنيا عليه جمهوري اسلامي ايران، کارشناسان اين رژيم همچنان درباره کارايي اقدام نظامي عليه تأسيسات هسته اي ايران ترديد دارند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "رؤوفین بدهستور" کارشناس امنیتی و رییس یکی از دانشکده های دانشگاه نتانیا، در گفت و گو با کانال 10 تلویزیون رژیم اشغالگر اظهار داشت: "تل آویو از مدتهای طولانی در حال تمرین نظامی برای عملیات علیه ایران است".

وی افزود: "مشکل از نظر من این است که فرصتی برای تحقق این هدف وجود ندارد. این به معنای آن است که امکان عملی برای نابودی برنامه هسته ای ایران نیست. تنها این امکان وجود دارد که در مسیر این برنامه برای مدتی کوتاه مانع تراشی کرد".

بدهستور در پاسخ به این سئوال مجری برنامه که چرا نمی توان برنامه هسته ای ایران را مانند عراق نابود کرد، گفت: "دلایل بسیاری وجود دارد. در عراق کل برنامه هسته ای در یک مکان محدود بود؛ و با ویران شدن تأسیسات، این برنامه متوقف شد".

اين تحليلگر صهیونیست با بیان اینکه به دلیل توانایی اجرایی شدن عملیات علیه عراق از حامیان این عملیات بوده، تاکید کرد: "ایرانی ها از مدتها قبل از این مسأله درس گرفتند؛ و ده ها پایگاه در ایران وجود دارد".

وي خاطرنشان کرد: "مشکل اصلی آن است که حساسترین پایگاه ایران در نقطه ای بسیار عمیق زیر زمین قرار دارد، بصورتیکه نمی توان آن را نابود کرد".

بدهستور تاکید کرد": "بمبهای معروف ضد تأسیسات یا تالار شکن وجود دارد؛ ولی در ارتباط با این وضعیت، این پایگاه بسیار عمیقتر از آن است که این بمبها به آن برسد. من بسیار امیدوارم که انها بدنبال حمله ای هسته ای نباشند".

 

"بوحبوط" کارشناس نظامی نیز در این رابطه گفت: "به سختی می توان باور کرد که اگر اسرائیل برای اقدام نظامی علیه ایران تصمیم بگیرد، همه کشورهای غربی را با خود برای این مسأله همراه نکند ".

بوحبوط افزود: "هنگامی که ایرانی ها خود را در تنگنا ببینند، همگان را برمی انگیزند؛ ما باید بفهمیم که این زمان کی فرا می رسد. صدها دوربین در تأسیسات ایران نصب شده و در وین صدها نفر در حال نظارت هستند، و می توانند همان لحظه که ایرانی ها از فعالیتهای غیرنظامی به نظامی منتقل شوند، هشدار دهند".

 

با اين حال "بدهستور" به تلویزیون رژیم اشغالگر گفت: "هیچ ائتلافی برای حمله به ایران وجود ندارد".

 

"بوحبوط" هم در مقابل گفت: "بدهستور در حال مقایسه این موضوع با مسأله عراق است. درست است که ایرانی ها درس گرفته و تأسیسات خود را پراکنده ساخته اند، ولی نباید فراموش کرد که ما در این ماجرا تنها نیستنیم".

بوحبوط تاکید کرد: "نیروی هوایی اسرائیل تنها نیست، و ایرانی ها هر روز و شب می گویند که اروپا و آمریکا را با موشک هدف قرار می دهند ... و موشکی را هم به فضا فرستادند .. آنها این توانایی ها را دارند".

بوحبوط گفت: "بنابراین همانطور که سیاستمداران معتقدند، اسرائیل را در این مسأله تنها نمی بینم".



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها