سردار جزایری در واکنش به تهدید اسرائیل؛

دیمونا در دسترس‌ترین هدف برای ایران است

دیمونا در دسترس‌ترین هدف برای ایران است
چهارشنبه 18 آبان 1390 - 10:42

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به توانمندي هاي جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با هرگونه تهديد نظامي، تاکيد کرد در صورت تهديد مراکز هسته اي ايران، تأسيسات ديموناي رژيم اشغالگر در دسترس ترين هدف براي ايران است.

"سردار سید مسعود جزایری" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه العالم، در پاسخ به این سئوال که آيا ايران از نظر نظامي مي تواند تاسيسات ديمونای رژيم اسرائيل را هدف قرار دهد، گفت: اين مرکز در دسترس ترين مراکز است، و ايران توانمندي هاي بيشتري هم دارد.

سردار جزایری با اشاره به تهدیدهای آمريکايي ها و صهيونيست ها برای حمله به ايران، گفت: چنانچه چنين اتفاقي بيفتد خوشبختانه جمهوري اسلامي براساس تجاربي که از دوران گذشته دارد در موقعيتي نيست که دست بسته باقي بماند.

وی افزود: توانمندي‌هاي ما و شيوه هاي دفاعي ما قطعا براي دشمناني مانند آمريکا يا صهيونيست ها پشيمان کننده خواهد بود.

بحران جدی نظام سرمایه داری آمریکا

سردار جزایری با اشاره به مشکلات داخلی آمریکا، خاطرنشان کرد: غده سرطاني و بيماري شديد مالي و اقتصادي آمريکا تازه سر درآورده است، و مشکلات اقتصادي و مالي آمريکا يک بحث کاملا جدي و شکننده است، و نظام سرمايه داري آمريکا را با چالش جدي و بحران مواجه خواهد کرد.

سردار جزایری گفت: آنچه که مردم جهان این روزها در خيابان‌هاي برخي شهرهاي آمريکا مشاهده مي کنند، يک جنبش واقعي و يک نهضت مردمي در برابر تحرکات ضد عدالت هيأت حاکمه آمريکا است.

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه تاکید کرد: آمريکا با بزرگترين مشکل سياست خارجي خود در يکصد سال اخير در خاورميانه مواجه است.

آمریکایی ها از عراق فرار می کنند

وی افزود: آمريکايي ها مفتضحانه خاک عراق را ترک مي کنند يا بهتر بگوييم فرار مي کنند، و بسياري از کارشناسان به اين مسئله اذعان دارند که اين اتفاق به زودي در افغانستان هم رخ خواهد داد.

سردار جزایری گفت: ما شاهد روزي خواهيم بود که سربازان آمريکايي از افغانستان فراري خواهند شد. اينها گوشه هايي از مشکلات آمريکايي ها است.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: آمريکايي ها در حال فرافکنی هستند، و فکر می کنند اگر مجموعه برخوردهاي خود را متمرکز کشور قدرتمندي مانند ايران کنند قادر خواهند بود توجه افکار عمومي را به سمت ديگري جلب کنند.

سردار جزایری تاکید کرد: عمده مسئله اي که آمريکايي ها و هم پيمانان آنها در اروپا يا منطقه، يا صهيونيسم جهاني دنبال مي کنند ، انحراف افکار عمومي از واقعيت هاي تلخي است که گريبان نظام سرمايه داري جهاني را گرفته است.

جوسازی آمریکا علیه ایران ناکارآمد است

سردار جزایری با بیان اینکه ایران می تواند از اینگونه چالشها عبور کند، خاطرنشان کرد: اگر آمريکايي ها فکر مي کنند که با جوسازي درباره مسائلي مانند حقوق بشر و تروريسم و مسئله انرژي هسته اي مي توانند اقتدار و اراده ايران را در تصميم گيري تحت تاثير قرار دهند، اشتباه مي کنند و قطعا دولتمردان ما تحت تاثير اينگونه فشارها قرار نخواهند گرفت.

آمریکا قادر به اقدام نظامی علیه ایران نیست

سردار جزایری خاطرنشان کرد: ما نظاميان بحث را جدي مي گيريم،  ايران به خوبي قادر است هر گونه تجاوز و جنگ را مديريت و هدايت کند البته از شيطان بزرگ هر کاري ممکن است سر بزند.

ایران قادر است هر اقدام نظامی را مدیریت کند

سردار جزایری تاکید کرد: آمريکا يا هر رژيم يا کشور ديگري ممکن است آغازگر جنگ باشند، ولی مسلما پايان دهنده آن نخواهند بود؛ و ايران قادر است هر اقدام نظامي را مديريت کند، و بسياري از کارشناسان معتقدند که اگر چنين اتفاقي بيفتد يک واقعه بزرگ در جهان اتفاق خواهد افتاد.

سناریوی دفاعی ایران

سردار جزایری در پاسخ به این سئوال که آیا طرح جامعی براي پاسخ به حمله احتمالي وجود دارد، گفت: ما سالها است که طرح هايي را در اين زمينه آماده کرديم؛ و دهها طرح و سناريوي دفاعي را پيش بيني کرده ايم و از اين جهت هيچ نگراني نداريم.

وی افزود: اکثر تاکتيک هاي ما مبتني بر جغرافياهاي گسترده و متنوع است.

سردار جزایری گفت: ما در دفاع محدوديتي براي خودمان قائل نيستيم، هر چند تلاش خواهيم کرد که مسائل انساني را حفظ کنيم.

تناقض آمریکا در ارتباط با حقوق بشر و دمکراسی

سردار جزایری با اشاره به تهدیدهای آمریکا برای ترور شخصیتها و مسئولان نظامی ایران گفت: کسانيکه دم از اقدامات تروريستي مي زنند، مرتب خود را مدافع حقوق بشر و انسان ها معرف

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها