مدير مرکز عربي مطالعات ايران :

گزارش ایران، کارنامه منفی برای آژانس

گزارش ایران، کارنامه منفی برای آژانس
جمعه 20 آبان 1390 - 19:52

مدير مرکز عربي مطالعات ايراني، تاکيد کرد : سياسي بودن گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره فعاليت هاي هسته اي ايران، کارنامه اي منفي براي آژانس به همراه داشته است.

" محمد صالح صدقيان " روز جمعه در گفت و گو با شبکه خبري العالم، اظهار داشت : فقط ايراني ها نيستند که معتقدند گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي جنبه سياسي دارد، بلکه بسياري از ناظران و پژوهشگران و افراد پيگير اين  مساله را تاکيد مي کنند؛ به ويژه اینکه در این گزارش به جاي استناد به گزارش بازرسان آژانس که برنامه هسته اي ايران را با تمام جزييات و تاسيسات مختلف آن مورد بررسي قرار مي دهند، به داده هايي اطلاعاتي استناد شده است.

وي افزود : اين گزارش کارآمدي و صداقت آژانس را زير سوال مي برد زيرا اين موسسه بايد به دور از فشارهاي سياسي آمريکا و ديگر قدرت هاي بزرگ، به صورت حرفه اي عمل کند و تسليم شدن به چنين فشارهايي نقطه اي منفي در عملکرد آژانس به شمار مي رود.

صدقيان تاکيد کرد : آمريکا، کشورهاي غربي و رژيم اسراييل خواهان صدور گزارش بين المللي جديدي هستند که فشارها بر ايران را تشديد کند، اما من از غرب مي خواهم که از تجربه هاي گذشته در تحميل تحريم ها بر ضد ايران درس بگيرد.

وي افزود : شوراي امنيت تاکنون چهار قطعنامه ضد ايران صادر کرده و تحريم هايي اقتصادي بر ايران تحميل کرده که اين تحريم ها تنها دامنگير مردم و ايران شده است؛ با اين حال مردم و دولت ايران از خود ثبات و ايستادگي نشان دادند و تن به اين قوانين و تصميمات شوراي امنيت که مغاير با قوانين بين المللي است، ندادند.

محمد صالح صدقيان در پايان از آمريکا خواست به گزينه ديپلماسي تن دهد و پاي ميز مذاکره با ايران بنشيند تا بتواند منافعي مشترک را نه تنها براي خود بلکه براي ديگر کشورهايي که اين پرونده به آن ها ارتباط پيدا مي کند، تامين کند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها