برنامه آمریکا و عربستان برای یمن

برنامه آمریکا و عربستان برای یمن
شنبه 21 آبان 1390 - 05:38

رييس انجمن دانشجويان يمني مقيم سوريه، گفت : آمريکا و عربستان بدنبال آن هستند که يمن را به پادگاني نظامي براي مقابله با گروه هاي مقاومت و اصلاح طلب جهان عرب و اسلام تبديل کند.

"معتز القرشي " روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم، با اشاره به اینکه عربستان و بسياري از کشورهاي عربی منطقه خليج فارس از هيچ تلاشي براي حفظ رژيم عبدالله صالح دريغ نخواهند کرد، افزود : رژيم دیکتاتور عبدالله صالح همچنان مردم يمن را سرکوب مي کند، و این درحالیست که برخي گروه هاي سياسي طرح سازمان ملل متحد را که به تأييد رژيم صالح نیز رسیده است، پذيرفته اند.

القرشي با هشدار به گروه هاي سياسي که به دنبال توافق با رژيم هستند، گفت : گروه هاي سياسي بايد از راه حلي که يک طرفش رژيم عبدالله صالح باشد، اجتناب کنند؛ زيرا اين گروه ها با چنين راه حلي چراغ سبز را به رژيم صالح براي مانور سياسي و بهره گيري از زمان نشان داده اند .

ریيس انجمن دانشجويان يمني مقيم سوريه، افزود : آيا زماني که شهرهاي تعز، ارحب ، صنعا و بسياري ديگر از شهرهاي يمن تحت حملات نيروهاي رژيم هستند ، بايد از طرح و پيشنهاد سخن گفت؟ سخن گفتن درباره طرح و پيشنهاد خيانت به انقلاب و خون شهدا محسوب مي شود .

وی خاطرنشان کرد: گروه هاي سياسي که درپي توافق با رژيم عبدالله صالح هستند، نمايندگان مردم يمن محسوب نمي شود و بهتر است به صفوف انقلابيون براي مقابله با رژيم حاکم بپيوندند.

القرشي با تاکید به اینکه صالح دست نشانده عربستان است و با راه حل سياسي از قدرت کناره گيري نمي کند ، افزود: عربستان 33 سال پيش اين ديکتاتور را در يمن روي کار آورد و وي براي ايجاد حکومت خانداني و از بين بردن دستاوردهاي مدني ابراهيم الحمدي ریيس جمهوري اسبق يمن تلاش کرد، و اقدامات وي منجر به عقب ماندگي يمن شد.

 القرشي افزود : عربستان و بسياري از کشورهاي عربی منطقه ميليون ها دلار را براي تبديل يمن به پادگاني نظامي با هدف مقابله با دشمنان آمريکا و همه گروه هاي مقاومت و اصلاح طلب جهان عرب و اسلام هزينه کرده اند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها