کشته‌سازی جدید در سوریه

کشته‌سازی جدید در سوریه
سه شنبه 24 آبان 1390 - 06:10

در آستانه نشست وزراي اتحاديه عرب در رباط مراکش، دور تازه جنگ رسانه‌اي و تبليغاتي عليه سوريه شروع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم در این جنگ روانی، مهمترین مساله کشته‌سازی برای تحت تاثیر قرار دادن درخواست سوریه جهت تشکیل نشست سران اتحادیه بوده است. رسانه‌های مخالف سوریه به خصوص الجزیره که دست بلندی در وارونه جلوه دادن اوضاع دارد، آمار کشته‌های درگیری‌های روز گذشته سوریه را 51 نفر!! اعلام کرد و مدعی شده که تعداد بیشتری هم زخمی شده‌اند.

در همین راستا دیگر رسانه‌های عرب البته اعدادشان در این مورد تفاوت داشت و این ارقام را به صورت‌های دیگری اعلام کردند که حکایت از صحیح نبودن آنها دارد، الشرق‌الاوسط چاپ لندن عدد 16 نفر، القدس العربی40، الحیات 6 و السفیر هم رقم 40 نفر را نوشتند و گفتند که بیشتر این کشته‌ها مربوط به درگیری‌ای است که در نزدیکی مرزهای اردن صورت گرفته است.

در همین حال رسانه‌های نزدیک به دولت سوریه هم از تلفات وارد شده به نظامیان این کشور در مناطق مختلف سوریه به خصوص در مرزهای اردن و ترکیه خبر دادند اما آمار خاصی در این مورد اعلام نکردند. به گفته منابع آگاه اردن، ترکیه و لبنان مهمترین مراکز ورود سلاح برای گروه‌های مسلح در سوریه به شمار می‌روند و روزانه صدها قبضه اسلحه که در میان آنها سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین هم وجود دارد، راهی شهرهای آشوب‌زده‌ای مانند حمص می‌شود تا در اختیار گروه‌های مسلح قرار بگیرد. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها