کارشناس سياسي مقيم لندن پيش بيني کرد؛

ناکامي آمريکا درتحريم جديد عليه ايران

ناکامي آمريکا درتحريم جديد عليه ايران
يکشنبه 29 آبان 1390 - 09:20

لندن (العالم)ـ يک کارشناس سياسي مقيم لندن، با تاکيد بر دروغين بودن ادعاي غرب درباره تلاش ايران براي دستيابي به سلاح اتمي پيش بيني کرد که آمريکا و هم پيمانانش در تحميل تحريم هاي تازه ضد ايران شکست بخورند.

"علي زيدي" کارشناس امور خاورميانه روز يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: مشخص است که آمريکايي ها شکست خورده اند و رسانه هاي غربي نيز همگي به بررسي اين مساله پرداخته اند اما در عين حال آن ها خود را براي نشست آينده آماده مي کنند و ممکن است بار ديگر داستاني تازه درباره ادعاي تلاش ايران براي دستيابي به سلاح اتمي ببافند.

وي افزود: جامعه جهاني در سه دهه اخير دروغ هاي زيادي درباره برنامه هسته اي ايران شنيده است و هيچ کس ادعاي دولت هاي متوالي آمريکا را در اين خصوص باور نمي کند. افکار عمومي آمريکا و جامعه جهاني اکنون به دروغ بودن اين دروغ پردازي ها ايمان آورده است و به آن به چشم لطيفه اي مضحک مي نگرد.

اين کارشناس امور خاورميانه در ادامه با بيان اينکه برخي از کشورهاي دارنده سلاح اتمي وجود دارند که هنوز معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي را امضا نکرده اند ، خاطر نشان کرد: مساله هسته اي ايران سياسي شده است و کشورهاي غربي بر روي اين حقيقت که ايران هيچ تلاشي براي دستيابي به سلاح اتمي نمي کند ، چشم بسته اند و فقط به دنبال آن هستند که اکاذيب خود ضد جمهوري اسلامي را ثابت کنند.

زيدي افزود: در يادداشتي که پايگاه اينترنتي ويکيليکس در سپتامبر گذشته منتشر کرد از تحرکات گسترده براي متهم کردن ايران به تلاش جهت دستيابي به سلاح اتمي پرده برداشته بود. اين گونه اقدامات با تحريک آمريکا و پيروي انگليس صورت مي گيرد.

کارشناس امور خاورميانه در ادامه گفت: کشورهاي غربي به دنبال تحميل تحريم هاي جديد ضد ايران هستند اما با توجه به مخالفت روسيه و چين با چنين تصميمي، بعيد مي دانم که بتوانند به هدف خود برسند. آمريکايي ها پيش از اين نيز اعتراف کرده اند که ايران از سال 2003 به زعم خودشان " برنامه هاي نظامي " خود را متوقف کرده است.

زيدي اظهار داشت: ازسرگيري اتهامات آمريکا ضد ايران ناشي از مشکلات داخلي واشنگتن به ويژه در خصوص تظاهرات ضد سرمايه داري موسوم به "جنبش وال استريت را اشغال کنيد" است و به دنبال فرافکني از مشکلات خود به وسيله جريان سازي ضد ايران است. 

پربیننده ترین خبرها