ادعاي دروغين درباره برنامه هسته اي ايران

ادعاي دروغين درباره برنامه هسته اي ايران
چهارشنبه 2 آذر 1390 - 07:15

تهران (العالم)- يک استاد دانشگاه ايراني ادعاهاي غرب مبني بر تلاش جمهوري اسلامي ايران براي دستيابي به سلاح اتمي را دروغين عنوان و تاکيد کرد که غرب مي داند برنامه هسته اي ايران مسالمت آميز است.

حسين علايي چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم ، تصريح کرد: تهران با پيش شرط هاي واشنگتن براي انصراف از برنامه هسته اي مسالمت آميز خود و نشستن بر سر ميز مذاکرات مخالف است و فقط در قالب پيمان منع گسترش سلاح هسته اي حاضر به مذاکره است.

وي افزود: تحريم ها باعث شد که ايراني ها در همه زمينه ها به خود متکي باشند و از اين تحريم ها به عنوان فرصتي مناسب براي رهايي از مشکلات صنعتي در کشور استفاده کنند.

اين استاد دانشگاه گفت: جمهوري اسلامي ايران با استفاده از توانايي ها ، تخصص ها و تجارب و نيروي انساني فراوان در کشور عليرغم تحريم ها با شکوفايي زيادي در زمينه صنعتي روبرو است.

علايي ادامه داد: هدف غرب از تحريم ها، تاثيرگذاري بر ايران و واداشتن آن به انصراف از برنامه هسته اي مسالمت آميز خود است.

وي اظهار داشت: آمريکا در سه دهه گذشته تحريم هاي بسياري عليه ايران اعمال کرده و اين اولين بار نيست که به اعمال چنين تحريم هايي عليه ايران اقدام مي کند.

علايي خاطرنشان کرد که اين غرب بود که قبل از انقلاب به تاسيس نيروگاه بوشهر اقدام کرد اما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ، اين کار متوقف شد و جمهوري اسلامي ايران به تجهيزات لازم براي راه اندازي اين نيروگاه مجهز شد.

وي گفت که ايران به دنبال راه هاي مطمئن براي تکميل اين طرح است.

اين استاد دانشگاه ايراني همچنين اظهار داشت: حذف نفت ايران از بازارهاي جهاني موجب افزايش قيمت نفت درجهان خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد که نفت ايران از کيفيت خوبي برخوردار است و مشتري هاي زيادي دارد و غرب در زمان جنگ تحميلي عراق عليه ايران نيز چنين کاري را انجام داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها