زيان کشورهاي عربي از تحريم سوريه

زيان کشورهاي عربي از تحريم سوريه
دوشنبه 7 آذر 1390 - 15:58

دمشق(العالم)- يک کارشناس سوري گفت: مردم سوريه و نيز همه کشورهاي عربي از تحريم هاي اقتصادي اتحاديه عرب متضرر مي شوند.

"رسلان خضور" کارشناس مسايل استراتژيک سوريه روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم تصريح کرد: هدف از تظاهرات ميليونی درشهرهاي مختلف سوريه،  تاکید بر دروغ بودن این ادعای اتحادیه عرب است که گفته، تحريم هاي اقتصادي به مردم سوريه ضرر نمي زند.

وي اظهار داشت: آن که از تحريم هاي اقتصادي اتحاديه عرب عليه سوريه متضرر مي شود ، مردم سوريه هستند.

خضور افزود: پيام مردم سوريه اين است که اقدامات اتحاديه عرب براي همه کشورهاي عربي مضر است و مردم سوريه به مقابله با اين تحريم ها که از سوي کشورهاي برادر عربي اعمال شده است ، مصمم هستند.

وي با تاکيد براين که مردم سوريه امکانات و توان مقابله با اين تحريم ها را دارند ، گفت: سوري ها در دهه هاي گذشته نيز با تحريم هايي از سوي غرب روبرو بوده اند.

خضور هشدار داد که اين تحريم ها همچنين بر برخي از کشورهايي که با سوريه در زمينه صادرات و واردات تعامل دارند ، تاثير منفي مي گذارد.

وي اظهار داشت: تظاهرات گسترده مردمي اخير همچنین در واکنش به اظهارات " آلن ژوپه" وزير امور خارجه فرانسه برگزار شد که گفته بود روزهاي حکومت بشار اسد رييس جمهوري سوريه رو به پايان است.

کارشناس مسايل استراتژيک سوري گفت: مردم سوريه که در حمايت از نظام بشار اسد تظاهرات ميليوني برگزار مي کنند، تعيين مي کنند که چه کسي در سوريه در حکومت باقي بماند نه آلن ژوپه و نه هيچ شخص ديگر.

وي ادامه داد: اردن نيز از تحريم هاي سوريه متضرر مي شود و به همين دليل مردم و احزاب اردن مخالفت خود را با اين تحريم ها اعلام کرده اند.

خضور از موضع عراق در مخالفت با تحريم هاي اتحاديه عرب عليه سوريه تمجيد کرد و با بيان اينکه عراق و سوريه روابط خوبي با يکديگر دارند ، افزود: اين مساله از تاثير تحريم ها بر سوريه خواهد کاست.

پربیننده ترین خبرها