تقبیح اهانت رسانه سعودی به شیعیان

تقبیح اهانت رسانه سعودی به شیعیان
چهارشنبه 9 آذر 1390 - 08:28

گروهي از فعالان استان القطيف عربستان از روزنامه سعودي "اليوم" خواستند به علت اهانت به ساکنان اين استان و پافشاري بر ايجاد فتنه و دودستگي ميان شهروندان رسما عذرخواهي کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، اين فعالان سعودي گفتند: ماده 39 قانون اساسي عربستان رسانه هاي گروهي را ملزم مي کند که در حمايت از وحدت جامعه سهيم باشند.

اين فعالان تاكيد کردند: براساس مفاد قانون اساسی همچنین اقدامي که به فتنه و دودستگي و ضربه زدن به امنيت کشور منجر مي شود يا به کرامت و حقوق انسانها آسيب وارد کند، ممنوع است.

فعالان سعودي افزودند: تعرض و اهانت روزنامه اليوم به کاريکاتوري که اخيرا اين روزنامه منتشر کرد، محدود نشد بلکه چند هفته پيش اصرار داشت اتهام مزدوري براي کشورهاي خارجي را به ساکنان استان القطيف نسبت دهد بنابراين طبق قانون اساسي عربستان، ساکنان استان القطيف حق دارند از اين روزنامه شکايت کنند.

در همين رابطه گروهي از مراکز فروش و همچنين شماري از شهروندان سني به فراخوان لغو اشتراک روزنامه اليوم به منظور متوقف کردن تعرض و اهانت مستمر اين روزنامه به ساکنان استان القطيف و انتشار خبرهاي دروغ پاسخ مثبت دادند.

همچنين تعدادي از نويسندگان روزنامه اليوم اعلام کردند که اين روزنامه را با منتشر نکردن مقاله هايشان در آن تحريم کرده اند.

علت اين اقدام، تلاش روزنامه اليوم براي گسترش اختلاف ميان شهروندان جامعه و کسب درآمد از اين اختلافات با افزايش ميزان فروش خود اعلام شد.

اين نويسندگان همچنين از دستگاههاي مربوطه خواستند مسئولان اين روزنامه را بازخواست کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها