علاء الدین بروجردی:

لندن برای بستن سفارت دنبال بهانه بود

لندن برای بستن سفارت دنبال بهانه بود
چهارشنبه 9 آذر 1390 - 16:55

رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد، دولت انگليس ، تجمع دانشجويان معترض مقابل سفارت اين کشور در تهران را بهانه کرد تا ديپلمات هاي خود را از ايران خارج کند.

"علاء الدين بروجردي" عصر چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: افکار عمومي در ايران از اينکه انگليس در کشورمان نباشد، خرسند خواهد شد.

بروجردی خاطرنشان کرد: واکنش ايران به اقدام انگليس در بستن سفارت خود، يا هرگونه اقدام ديگر، قاطعانه، و بر پايه عرف ديپلماتيک خواهد بود.

وي تاکيد کرد: اين انگليس بود که براي قطع روابط اقدام کرد، در حالي که دولت ايران تنها قصد داشت سطح روابط با اين کشور را کاهش دهد، بنابراين دولت انگليس مسئول پيامدهاي اين اقدام خود خواهد بود.

رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجی مجلس در ادامه اظهار داشت: در سال 1980 زماني که شماري از تروريست ها به سفارت ايران در لندن حمله کردند ، دولت انگليس از سفارت ايران حفاظت و دفاع نکرد، و اين مساله به شهادت شماري از ديپلمات هاي ايراني منجر شد.

بروجردی خاطرنشان کرد: اين در حالي است که پليس ايران با حفاظت از سفارت انگليس، و براي کنترل اوضاع تلاش کرد، و شماري از دانشجويان بازداشت شدند؛ به طوري که خود سفارت انگليس از پليس ايران تشکر کرد، اما دولت انگليس عمدا از اين رویداد خودجوش، ضد ايران سوء استفاده کرد.

وي به کشورهاي اتحاديه اروپا توصيه کرد که از همراهی با انگليس در نقشه اي که ضد ايران کشيده است، خودداري کنند، و روابط طبيعي خود را با ايران ادامه دهند.

"علاء الدين بروجردي" پيش بيني کرد که وزارت امور خارجه ايران به زودي به اين تحرکات انگليس واکنش نشان دهد، و در آن وقت موضع ايران به صورت آشکاري در قبال آن چه گذشت، اعلام خواهد شد.



پربیننده ترین خبرها