خصومت لندن با تهران ديرينه است؛

خشم ايرانيها فراتراز تظاهرات عليه انگليس

خشم ايرانيها فراتراز تظاهرات عليه انگليس
پنج‌شنبه 10 آذر 1390 - 11:17

بيروت (العالم)- کارشناس امور ژئوپوليتيک و اقتصادي با اشاره به تيره شدن روابط ايران و انگليس در پي موج خشم مردمي در تهران گفت: تنفر و خشم مردم ايران از لندن، فراتر از تظاهرات در برابر سفارت آن در تهران است.

بيار عازار پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: خصومت لندن با تهران ديرينه است و خشم ملت ايران عليه انگليس ريشه در گذشته استعماري اين کشور دارد.

اين کارشناس امور ژئوپوليتيک و اقتصادي  گفت: اين مساله پيچيده است و فراتر از تظاهرات در برابر سفارت انگليس در تهران يا موضع خصومت آميز اخير انگليس عليه ايران است بلکه ريشه در گذشته دارد.

عازار با اشاره به سابقه اقدام انگليس عليه کشورهاي اسلامي و مداومت اين دشمني افزود: امروزه طرح تقسيم خاورميانه جديد در منطقه مطرح است که به دليل ايستادگي محور مقاومت نتوانسته موفق شود. با توجه به اين مساله، آنچه ايران در برابر آن قرار دارد مساله تازه اي نيست، بلکه مساله اساسي اين است که انگليس در پشت طرح خاورميانه جديد قرار است.
 
وي گفت: انگليس بر اساس ريشه هاي تاريخي مسيحيت صهيونيستي ،که از خود انگليسي ها نشات گرفته شده است، عمل مي کند. اين وضع تا زماني که انتخابات آمريکا پايان يابد ادامه خواهد داشت. باراک اوباما رييس جمهور آمريکا و رهبران انگليس با مسيحيت صهيونيستي همراه هستند.

عازار اظهار داشت: منطقه امروز دستخوش طرح هاي بين المللي است، طرح هايي که اجرايي نشده است و مبتني بر کنش و واکنش است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها