فساد سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی

فساد سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی
جمعه 11 آذر 1390 - 17:15

يک نويسنده اسرائيلي، آژانس بين المللي انرژي اتمي و سازمان ملل متحد را به بي قانوني و حمايت از منافع چند کشور محدود متهم کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "دانی آلون" در مقاله در پایگاه عبری "نیوز وان" در اینترنت، با مطرح کردن این سئوال که آیا آژانس بین المللی انرژی اتمی یک سازمان بین المللی است، و یا اینکه سازمانی سطح پایین و فاسد است؟؛ نوشت: از زمات تأسیس آژانس بین المللی انرژی اتمی هيچ گزارش مسالمت آمیزی از سوی آن صادر نشده است. بلکه سیاست های آن سطحی و در راستای منافع چند کشور و لابی ها و گروه های فشار بوده است.

نویسنده این مقاله با مبهم توصیف کردن سیاستهای آژانس بین المللی انرژی اتمی، تاکید کرد: اگر بخواهیم بگوییم سازمانی بیشتر از آژانس سیاستهای دوگانه اتخاذ کرده است، متأسفانه باید به سازمان ملل متحد اشاره کنیم. علاوه بر این سیاستهای دوگانه، معایب بسیار زیاد این سازمان در برابر دستاوردهای بسیار کم آن، قابل مقایسه نیست.

آلون خاطرنشان کرد: سازمان ملل متحد نیز در برگرینده منافع سطحی برخی ائتلافها است، و با زبان دیپلماتیک و پر آب و تاب، مسئولیت های خود را بر دوش کشورهای عضو می گذارد.

آلون اظهار داشت: از زمان تأسیس سازمان ملل متحد، همه تصمیم های آن با ریخته شدن خون مردم کشورهای عضو در این سازمان گرفته شده است. در این سازمان معیارهای پاک و مسئولیت پذیری در قبال انسانیت و بشریت وجود ندارد، و قطعا عدالتی در این سازمان نیست.

آلون خاطرنشان کرد: در غیاب همه این مسائل و با وجود ناکامی‌های آن، سازمان ملل متحد در برابر فساد بشر و خیانت به عدالت سکوت می کند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها