افول اسلام آمریکایی و اسلام اردوغانی

افول اسلام آمریکایی و اسلام اردوغانی
شنبه 12 آذر 1390 - 13:19

تحليلگران رژيم صهيونيستي انتخابات پارلماني مصر را با نگراني زير نظر گرفته و همچنان درباره پيروزي حزب آزادي و عدالت در انتخابات پارلماني و همچنين حمايت گسترده مردم از احزاب اسلامي در تونس، مغرب و ليبي اظهار نگراني مي کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "تزيپي برئيل" نويسنده اسرائيلي در روزنامه هاآرتص رژيم صهيونيستي نوشت، پيروزي حزب اسلامی النهضه در تونس، و جنبش اسلامي در مغرب، و نشانه هاي اوليه از پيشتازي حزب آزادي و عدالت در مصر، اسرائيل را در برابر چالش بزرگ ظهور نظام های اسلامي که پايگاه خود را در شمال آفريقا خواهند ساخت، قرار مي دهد.

برئیل در این مقاله که عنوان آن را "صلح سرد با اسرائيل" قرار داده، می افزاید: ائتلاف جديد اسلامگرايان، اسلام داراي رنگ و بوي آمريکايي معروف، و اسلام داراي رنگ و بوي ترکيه اردوغاني نيست، بلکه اسلامی است که خطری واقعي براي موجوديت اسرائيل به شمار مي رود.

 تزيپي برئيل از کابينه اسرائيل خواست اقداماتي براي تجزيه اين ائتلاف اسلامي که کم کم منطقه خاورميانه را در مي نوردد ، اتخاذ کند.

 تزيپي برئيل اظهار داشت: از بيشترين مشکلاتي که اسرائيل با آن مواجه است، اقدام تندروهاي اسلامگرا به عمليات تروريستي عليه اسرائيل براساس ايمان به "شهادت در راه خدا" است. 

 اين نويسنده صهیونیست، پيش بيني کرد که در خصوص روابط مصر و اسرائيل پس از پيروزي اخوان المسلمين اقدام جديدي رخ ندهد، و صلح سرد ميان دو طرف همانند گذشته ادامه یابد.

 

از سوي ديگر "توماس فريدمن" روزنامه نگار معروف آمريکايي در مقاله اي تحت عنوان "تصميمات غير مسئولانه" در روزنامه يديعود احارونوت از بنيامين نتانياهو نخست وزير رژیم اسرائیل به علت بلوکه کردن اموال تشکیلات خودگردان انتقاد کرد.

وي در این مقاله نوشت: تصميم نتانياهو برای بلوکه کردن درآمدهاي تشکيلات خودگردان، اقدامی جنون آمیز است، زيرا اوضاع در منطقه بعد از بهار عربي به شدت تغيير کرده است و ملتهاي منطقه ديگر چنين تصميماتي را تحمل نمي کنند؛ بنابراین ادامه بلوکه کردن اين درآمدها عواقب وخيمي براي اسرائيل خواهد داشت.

 توماس فريدمن با اشاره به تظاهرات فلسطینی ها و حامیان ملت فلسطین در ژوئن گذشته، در مرزهاي سوريه و درگیر شدن نیروهای ارتش رژیم اشغالگر با آنها، هنگام تلاش براي ورود به اراضی اشغالی، هشدار داد: برگزاری تظاهراتي مشابه از جانب مصر، اردن، لبنان و سوريه بعید نیست؛ ولی اکنون اين سوال مطرح است که آيا ارتش اسرائيل در برابر اين تظاهرات اعتراض آميز دوام خواهد آورد.



پربیننده ترین خبرها