اذعان آمریکا به ناتوانی دربرابر ایران

اذعان آمریکا به ناتوانی دربرابر ایران
شنبه 12 آذر 1390 - 17:23

يک کارشناس امور نظامي و راهبردي لبناني، سخنان وزير دفاع آمريکا در بنياد بروکينگز را اذعان آمريکا به ناتواني براي حمله به ايران، و هشدار به اسرائيل درباره چنين اقدامي دانست.

" الياس فرحات" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم، اظهار داشت: هشدارهاي اخير وزير دفاع آمريکا درباره پيامدهاي حمله نظامي به ايران، ناشي از واکنش هاي احتمالي ايران و منطقه به چنین اقدامی، و  امکان قطع ترانزيت نفت از منطقه است.

وی افزود: لیون پانتا وزیر دفاع آمریکا از مدیران اطلاعات مرکزي این کشور بوده و داراي پيشينه و شناخت اطلاعاتي از وضعيت ايران است، علاوه بر اين وی اطلاعاتي را نيز به عنوان وزیر دفاع آمريکا درباره ایران دريافت مي کند.

فرحات در عين حال گفت که بانيتا همچنان به ادبيات سياسي دولت اوباما مبني بر مطرح بودن گزينه نظامي پايبند است.

این کارشناس امور نظامي و راهبردي لبنانی، افزود: پانتا هشدار داد که حمله نظامي منجر به موجي از همبستگي با ايران در منطقه مي شود و ممکن است ايران حملات انتقامجويانه اي را ضد نيروهاي آمريکايي در منطقه انجام دهد و  ترانزيت نفت در منطقه تحت تاثير قرار گيرد و اقتصاد جهاني با مشکل مواجه شود.

فرحات خاطر نشان کرد: اظهارات هشدار آميز پانيتا درباره ايران در بنياد بروکينگز و در جمع نخبگان حامي رژيم صهيونيستي در آمريکا مطرح شد، او در اين اظهارت تلاش داشته از يک سو آن ها را قانع کند که آمريکا نمي تواند به ايران حمله کند، و از سوي ديگر به رژيم صهيونيستي درباره دست زدن به چنین اقدامی هشدار دهد.

 

پربیننده ترین خبرها