برای افزایش توان سرکوب مخالفت های مردمی

نیروهای بحرینی تحت آموزش آمریکا و انگلیس قرار می گیرند

نیروهای بحرینی تحت آموزش آمریکا و انگلیس قرار می گیرند
يکشنبه 13 آذر 1390 - 09:22

وزارت کشور بحرين براي تغيير ساختار نيروهاي امنيتي و پليس از افسران عاليرتبه آمريکائي و انگليسي کمک مي گيرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم به نقل از روزنامه " الوسط " ، نظاميان آمريکايي و انگليسي در چارچوب  توافقنامه اي با وزارت کشور بحرين در زمينه امور امنيتي و پليسي  نيروهاي بحريني را آموزش مي دهند.
رژيم حاکم بر بحرين  با شروع مخالفت ها و تظاهرات در اين کشور در ماههاي گذشته از نيروهاي نظامي عربستان و امارات کمک گرفت و اين نيروها نقش مهمي در سرکوب مردم و کشتار آنان به عهده داشته اند.
روزنامه الوسط به نقل از سرتيپ طارق الحسن سخنگوي وزارت کشورنوشت : اين وزارتخانه براي به نتيجه رسيدن عقد قرارداد با سرلشکر آمريکايي "  جان تيموني " به عنوان کارشناس در زمينه امنيتي و پليس تلاش مي کند.
تيموني قبلا به مدت 7 سال رئيس پليس ميامي در ايالات متحده آمريکا بوده و قرار است در ارتباط مستقيم با وزير کشور بحرين در اين کشور به فعاليت بپردازند.
سرتيپ طارق الحسن افزود در چارچوب گامها و اقدامات اصلاحاتي که وزارت کشور جهت پيشبرد کارامنيتي اتخاذ خواهد کرد، با چند تن ديگر از کارشناسان عاليرتبه و متمايز در زمينه هاي امنيتي و پليس ازايالات متحده آمريکا و انگليس نيز قرارداد منعقد خواهد شد.
به نوشته الوسط سرلشکر تيموني تجاربي گسترده اي در امور امنيتي ، آموزش نيرو و کنترل و مراقبت و نظارت دارد.
در همين حال روزنامه انگليسي زبان ديلي تلگراف نيز نوشت : بحرين براي اصلاح دستگاه پليس خود از جان ييتس افسرانگليسي کمک مي گيرد.
اين روزنامه افزود : بحرين پس از اينکه تحقيقات مستقل بحريني مشخص نمود دستگاههاي امنيتي جهت جلوگيري از اعتراضاتي که طي سال جاري انجام شد مرتکب خلافهائي شده اند، تصميم گرفت براي نظارت بر اصلاحات دستگاه پليس خود از يک افسرپليس سابق انگليس بنام جان ييتس و يک فرد ديگر آمريکائي استعانت جويد.
ييتس درگفتگوئي با روزنامه ديلي تلگراف اظهار داشته است که پليس بحرين باچالشهائي شبيه به چالشهاي پليس انگليس قبل از دو دهه گذشته مواجه است ولي من از اين شگفتم که پادشاه در جهت صحيحي پيش مي رود ودر جهت اصلاحات بسياري تلاش مي کند.
وي افزود که در کنار جان تيموني، افسر معروفي که در زمينه اصلاحات دستگاه پليس تخصص دارد، با چالش بزرگي مواجه خواهد بود.  
از سوي ديگر سرلشکر ستاد شيخ راشد بن عبدالله آل خليفه وزير کشور بحرين تصريح کرد بحرين در مراحل نهائي امضاي قرارداد با تني چند از کارشناسان آمريکائي وانگليسي ومتخصصين با کفايت جهت کمک به توسعه توانمندي هاي نيروهاي امنيت در بحرين مي باشد.
سايت «اکسامينور دات کام» به نقل از وزيرکشورنوشت: در حال حاضرپيش نويس قانون جديدي که طي آن قواعد و اصول رفتار حرفه اي افسران پليس در آن مشخص خواهد شد و نيز مشتمل بر جزئيات چگونگي انجام وظايف پليس بر اساس معيارهاي حقوق بين المللي و داخلي خواهد بود، درحال تدوين است.
در اين گزارش به فرمان پادشاه اشاره شده که سازمان امنيت ملي بحرين مشمول اصلاحات قرار گرفته و مکانيزم کاري آن تغيير يافته و نقش آن صرفاً در جمع آوري اطلاعات جاسوسي و حمايت از امنيت ملي خواهد بود و وزارت کشور مکانيزم برخورد با بازداشت شدگان و اقدامات قانوني در اين زمينه را برعهده خواهد گرفت.
همچنين بموجب اصلاحات مندرج در اين گزارش، سازمان امنيت ملي عهده دار جمع آوري اطلاعات جاسوسي وکشف فعاليتهاي ضدجاسوسي در بحرين و نيز مبارزه با تروريسم به منظور حمايت از امنيت ملي بحرين و موسسات و نهادهاي آن، خواهد بود.
سازمان امنيت به موجب اصلاحات اساسنامه آن، مواردي را که مستلزم توقيف آنان مي باشد به وزارت کشور ارجاع خواهد نمود تا اقدامات قانوني طبق مفاد قانون اقدامات جزائي در مورد آنان اتخاذ گردد.
در اين گزارش آمده است که اصلاحات سازمان امنيت ملي بحرين به عنوان بخشي از گزارش کميته مستقلحقيقتياب بحريني است که طي هفته گذشته صادر شده است و طي آن به کوتاهي دولت طي آشوبهاي داخلي بحرين طي ماههاي فوريه ومارس 2011م اشاره شده است.
درجريان سرکوب شديد مردم بحرين مقام هاي غربي و بخصوص آمريکايي ها از رژيم حاکم براين کشور حمايت کردند.
آدميرال چارلزمور فرمانده سابق ناوگان پنجم آمريکا در بحرين تاکيد کرد : ملک حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين دوست واقعي ايالات متحده آمريکا وهمپيمان آن است و تمايل بسياري براي حمايت بحرين از ما دارد عليرغم اينکه کشورش و بطور عموم منطقه  در حال حاضر در معرض تحولات سريعي است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها