تحرکات استکبارعليه انقلابهاي عربي

تحرکات استکبارعليه انقلابهاي عربي
يکشنبه 13 آذر 1390 - 11:51

مدير بخش دعوت در مجمع پژوهش هاي اسلامي درباره تحرکات استکبار جهاني و دشمنان امت اسلامي در زمينه دور زدن مطالبات انقلاب هاي عربي و منحرف کردن اين انقلاب ها از طريق برانگيختن فتنه هاي طائفي هشدار داد.

"عبدالعزيز النجار" روحاني مصري روز شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: جهان عرب از خواب غفلت بيدار شده و به پا خاسته است و آزادي را که سال هاي متمادي همه کشورهاي عربي از آن محروم بود ، خواستار شده است.

وي افزود: اين مساله جهان را غافلگير کرد و ناخرسندي بسياري از کشورها که در منطقه منافعي دارند را سبب شد کشورهايي که ثبات منطقه را برنمي تابند و نمي خواهند کشورهاي عربي و اسلامي آزادي داشته باشند.

اين روحاني مصري خاطر نشان کرد: کشورهاي استبکاري مي خواهند ملت هاي عرب همواره تحت سلطه باشند اما ملت هاي عرب آزادي خود را بازيافته و سرنوشت خويش را به دست گرفته اند.

النجار اظهار داشت: کشورهاي ذينفع قصد دارند از انقلاب هاي عربي بهره گيري کنند و کشورهاي عربي را به خود مشغول نمايند.

وي افزود: کشورهاي استکباري در جهان عرب فتنه انگيزي مي کنند و اوضاع را به سمتي سوق مي دهند که پيروان هر يک از مذاهب اسلامي در کشورهاي عربي اعم از شيعه و سني، سلفي و اخواني فقط براي تامين منافع خود مبارزه کنند تا به اين وسيله دشمنان امت اسلامي در امنيت قرار بگيرند.

مدير بخش دعوت در مجمع پژوهش هاي اسلامي تاکيد کرد: دشمنان مي دانند که اگر کشورهاي اسلامي متحد شوند، به ريسمان الهي چنگ زنند، صف هاي خود را به هم پيوند دهند و به وحدت کلمه دست يابند کشورهايي که سرزمين هاي ما را اشغال کرده و مقدسات ما را مورد تعرض قرار داده اند هيچ جايگاهي در منطقه نخواهند داشت.

وي با اشاره به دودستگي علما در حمايت از انقلاب و حمايت برخي از آنها از حکومت هاي مستبد عربي تاکيد کرد: انقلاب هاي عربي، طائفي و مذهبي نيست بلکه يک منشا واحد دارد و همه ملت بر سر آن اتفاق نظر دارند.

مدير بخش دعوت در مجمع پژوهش هاي اسلامي تاکيد کرد که حکام عرب از اختلافات طائفي به عنوان بهانه و دستاويزي براي کشتار گسترده و وحشيانه مردم استفاده مي کنند که نمونه آن را حتي از دشمنان اسلام هم نديده ايم. در واقع اين حاکمان مي خواهند به هر قيمتي که هست ، در پست هاي خود باقي بمانند.

النجار در باره فتنه هاي پس از انقلاب و سقوط رژيم هاي حاکم در کشورهاي عربي هشدار داد و تاکيد کرد که برخي سعي مي کنند در اين فرصت به سهميه هايي مشخص و پست و قدرت معين دست يابند بنابراين انديشمندان بايد در چنين شرايطي براي اشاعه فرهنگ شهروندي و کنار گذاشتن اختلافات مذهبي تلاش کنند. 

پربیننده ترین خبرها