رزمایش نیروهای سوریه برای دفاع ازکشور

رزمایش نیروهای سوریه برای دفاع ازکشور
دوشنبه 14 آذر 1390 - 18:41

كارشناس مسائل حقوقي سوريه تاکيد کرد، هدف از رزمايش اخيرارتش اين كشور آمادگي نيروهاي مسلح براي مقابله با هر گونه حمله احتمالي است و نه جنگ طلبي.

"نعيم اقبيق" شامگاه دوشنبه به شبكه خبري العالم گفت: ارتش سوريه قسم خورده است كه از مردم و خاك اين كشور دفاع كند، به همين سبب پيوسته با برگزاري رزمايش و تمرين هاي نظامي ،آمادگي خود را براي دفاع از كشور به آزمايش مي گذارد.

اين حقوقدان سوري، با دعوت از اتحاديه عرب برای لغو تحريم هاي اقتصادي قبل از امضاي پروتكل اعزام ناظران به سوریه، گفت: با وجود آنكه معترضان سوريه در اكثريت نيستند و تحولات سوريه هم مساله اي داخلي است، اما دمشق  با طرح اتحاديه عرب موافقت كرد.

نعيم اقبيق اعمال تحريم هاي اقتصادي عليه سوريه را غافلگيركننده دانست و افزود: اعمال تحريم هاي اقتصادي آنهم قبل از ورود هيات اعزامي اتحاديه عرب به سوريه براي اطلاع از قاچاق اسلحه به كشورو حمله گروههاي مسلح به تظاهركنندگاني كه به طور مسالمت آميز اجراي اصلاحات را خواستار هستند، پذیرفتنی نيست.

به گفته اين حقوقدان سوري، اعمال اين تحريم ها به مثابه مجازات ملت سوريه است.

نعيم اقبيق گفت: طبق ميثاق اتحاديه عرب، اعضا بايد به نظام هاي حاكم در كشورهاي عضو احترام بگذارند، و از هر گونه مداخله براي تغيير اين نظام ها خودداري كنند.



پربیننده ترین خبرها