شاهزاده سعودی:

گسترش جهل و تکفیر درعربستان

گسترش جهل و تکفیر درعربستان
سه شنبه 6 دی 1390 - 09:15

يک شاهزاده سعودي که همواره از منتقدان شيوه حکومت آل سعود بر اين کشور بوده است، درباره گسترش افراطي گري، جهل و تکفير در عربستان اظهار نگراني کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از سایت التوافق، شاهزاده " بسمه بن سعود بن عبدالعزيز آل سعود " خواستار مسئوليت پذيري درقبال عربستان شد تا اين كشور كه تندروي و جهل و تكفير آن را فراگرفته است، از افتادن به دره سقوط نجات يابد.

خانم بسمه بن سعود در یکی از پایگاههای اجتماعی بر روی شبکه اینترنت نوشت: دستانش بسته است و جز دعا كاري نمي تواند بكند.

وي تاكيد كرد: اگر علما و شبكه هاي تلويزيوني و مطبوعات محلي جرات و شجاعت داشته باشند، حاضر است در هر زمينه اي با آنها گفت و گو كند.

اين شاهزاده سعودي افزود: "من به منزله كالايي تبليغاتي در اختيار جريان هاي سياسي يا ديني نيستم بلكه تنها شهروندي عربستاني هستم كه دختر يكي از بنيانگذاران حكومت سعودي و خدمتگزار دين و جامعه خود هستم".

شاهزاده بسمه تاكيد كرد: "من شخصا از تلاشگران اساسي خواهم بود كه سعي در بالا بردن نام و جايگاه عربستان در جهان باشم تا بتوانيم بر جهل پيروز شويم و اين هدف يكي از نخستين اهداف پيامبر اكرم (ص) بود. همچنين تلاش ما بر اين است كه مسائلي كه مغزها را با آن شستشو داده اند به كنار بگذاريم".

اين شاهزاده سعودي خاطر نشان كرد: من نمي توانم منشا كمك به وزارت كشور باشم؛ وقتي به من اجازه داده نمي شود به صورت درست در كشور محبوب خودم فعاليت كنم.

شاهزاده بسمه آرزو كرد كه مي توانست با جديت و استقلال براي كمك به همه نيازمندان و حل همه مشكلات اقدام كند.

 

بسمه بنت سعود همواره با انتشار مقاله هایی در مطبوعات، از شیوه حکومتی آل سعود و گسترش فقر و فساد و افراطی گری در این کشور انتقاد کرده، و به خاندان حاکم درباره ورود بیداری اسلامی و بهار عربی به این کشور، هشدار داده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها