عفو بین‌الملل: پزشکان بحرینی با چوب‌‌ میخ‌دار شکنجه می‌شوند

درخواست تحقیقات مستقل از رژیم آل‌خلیفه

درخواست تحقیقات مستقل از رژیم آل‌خلیفه
پنج‌شنبه 19 خرداد 1390 - 06:26

سازمان عفو بين الملل روز چهارشنبه تحقيقات مستقلي درباره شکنجه و بدرفتاري با ده‌ها پزشک و پرستار بحريني هنگام بازداشت را خواستار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، سازمان عفو بين الملل به نقل از شماري از متهمان که مورد بازجويي قرار گرفته اند، اعلام کرد: مسوولان سازمان تحقيقات جنايي در بحرين، بازداشت شدگان را براي مدت طولاني سرپا نگه داشتند و آنها را از خواب محروم کردند، سپس آن ها را با شلنگ‌هاي پلاستيکي و چوب‌هاي ميخ دار مورد ضرب و جرح قرار دادند ، سپس آن ها را ناچار کردند با چشمان بسته برگه هايي را امضا کنند.

در بيانيه سازمان عفو بين الملل آمده است : محاکمه 48 تن از پرسنل پزشکي که اکثر آن ها در بيمارستان السلمانيه مشغول به کار بودند ، روز دوشنبه در دادگاه نظامي منامه صورت گرفت اما جلسه محاکمه به 13 ژوئن جاري موکول شد و برخي از بازداشت شدگان به قيد ضمانت آزاد شدند.

سازمان عفو بين الملل اتهام وارده به پزشکان و پرستاران بحريني را مشارکت در درمان برخي از زخمي هاي شرکت کننده در تظاهرات اصلاح طلبي در بحرين اعلام کرد و افزود برخي از پزشکان و پرستاران نيز به اتهام اجازه دادن به معترضان براي استفاده از فضاي بيمارستان جهت ابراز عقايد خود ، مورد بازجويي قرار گرفتند.

"مالکوم اسمارت" رييس برنامه خاورميانه و شمال آفريقا در سازمان عفو بين الملل گفت : مسوولان بحريني بايد فورا تحقيقات درباره شکنجه هاي جديد را آغاز کند و عاملان اين شکنجه ها را محاکمه کند و دادگاه نيز بايد اعترافات گرفته شده تحت فشار و شکنجه را باطل کند.

وي افزود : مسوولان بحريني بايد به پزشکان ، پرستاران و امدادگران اجازه دهند بدون ترس از انتقام به انجام فعاليت هاي خود بپردازند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها