مصونيت تاثيري درپيگردديكتاتور يمن ندارد

پارلمان یمن به صالح مصونیت داد

پارلمان یمن به صالح مصونیت داد
شنبه 1 بهمن 1390 - 09:22

بيروت (العالم)- عضو كميته مقدماتي جبهه نجات انقلاب يمن تاكيد كرد كه صدور قانون اعطاي مصونيت قضايي به علي عبدالله صالح ديكتاتور اين كشور تاثيري در پيگرد قضايي وي و نزديكانش در داخل وخارج ندارد.

این در حالی است که پارلمان یمن امروز (شنبه) قانون اعطای مصونیت به عبدالله صالح و نزدیکانش را تصویب کرد.

شبکه خبری العالم به نقل از منابع یمنی اعلام کرد، جوانان انقلابی یمن در میدان "التغییر" پایتخت، در اعتراض به اعطای مصونیت به عبدالله صالح، تظاهرات گسترده ای را به سوی پارلمان آغاز کرده اند.

پارلمان یمن امروز همچنین "عبدربه منصور" معاون عبدالله صالح را به عنوان نامزد توافقی برای ریاست جمهوری یمن معرفی کرد.



"سلطان السامعي" در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: جبهه نجات انقلاب وهمه افراد شريف و آزاده با اعطاي مصونيت به صالح و نزديكان وي مخالفند.

السامعي گفت: اگر آنها از خود مطمئن هستند كه در حق مردم جنايتي مرتكب نشده و ثروت ملت را غارت نكرده اند چرا مي خواهند به صالح و نزديكان وي مصونيت بدهند، چرا آنها از مردم بيمناك هستند؟
 
وي تاكيد كرد: كشورهاي غربي و اعضاي شوراي همكاري خليج فارس به دنبال فرصت هاي بيشتري هستند تا مزدور ديگري را براي خود بيابند و آن را در راس حكومت يمن قرار دهند.

السامعي افزود: قانون اعطاي مصونيت نمي تواند جنايتكاران را از پيگرد در داخل و خارج يمن حفظ كند وهركس با اين قانون خفت بار نيز موافقت كند دست به خودكشي سياسي زده است.

وي به نمايندگان مجلس گفت: تصویب چنین قانونی حماقت و ماجراجويي است به طوری که آنها را در برابر مردم به مهره سوخته تبديل می کند. 

 

السامعی خاطرنشان کرد: جبهه نجات انقلاب يمن؛ صف آرايي انقلابي مسالمت آميز براي نجات انقلاب و حمايت از آن در برابر مكر توطئه گران است.

وي افزود: اين صف آرايي انقلابي براي نجات انقلاب يمن از چنگ كساني كه در صدد ناكام گذاشتن ، سرقت و خالي كردن انقلاب از محتوا و اهدافش هستند، ضروري بود.

عضو كميته مقدماتي جبهه نجات انقلاب يمن تاكيد كرد: شرايط براي پيوستن همه افراد آزاده به اين جبهه مسالمت آميز فراهم است تا بدين وسيله انقلاب براي رسيدن به اهداف خود ادامه يابد.

وی گفت: هدف اصلي انقلاب سرنگوني پايه هاي رژيم و سپردن جنايتكاران به دادگاه هاي عادل و تشكيل دولتي دموكراتيك از طريق مشاركت واقعي مردم در قدرت و تقسيم ثروت ميان همه مردم است.
  
السامعي خاطرنشان کرد: بحراني شدن اوضاع يمن و وقوع جنگ هاي داخلي بعيد نيست زيرا رژيم در صدد دامن زدن به آن است.

وي تصريح كرد: ما به دنبال رهايي از توافقنامه ابتكار شوراي همكاري خليج فارس هستيم كه مردم نيز با آن مخالفند، زيرا اين ابتكار، انقلاب را از انقلابي مردمي به بحراني سياسي ميان دولت و مخالفان تبديل كرده است.
 
وي خاطر نشان كرد: مشكل يمن در اين است كه رژيم آن همواره از گذشته مزدور عربستان و غرب بوده است و به غارت ثروت مردم ، كشتن كودكان و تخريب منازل و شعله ور كردن آتش جنگ هاي متعدد قدام كرده است.

السامعي گفت: سازمان القاعده در يمن وجود ندارد و حوادث اخير نيز توسط گروه هاي مسلحي انجام مي شود كه رژيم از آنها  به عنوان اهرم فشار براي ادامه حكومت خود استفاده مي كند.

AM - 20 - 16:25


دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها