چرا زائران ایرانی را در سوریه ربودند؟

چرا زائران ایرانی را در سوریه ربودند؟
يکشنبه 9 بهمن 1390 - 17:23

نماينده سابق پارلمان سوريه ربودن شهروندان و زائران ايراني به دست گروههاي مسلح در سوريه را محكوم كرد و گفت که هدف از اين اقدام تحريک احساسات فرقه اي و مذهبي است.

"زُهَير غنّوم" روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: هدف از عمليات آدم ربايي ضربه زدن به گردشگري در سوريه در سايه اوضاع كنوني، افزايش فشارها بر دولت سوريه، و متحدان آن براي بين المللي كردن بحران اين كشور است.

نماينده سابق پارلمان سوريه افزود: هدف اصلي اين عمليات تحريك احساسات مذهبي، فرقه اي و توقف گردشگري مذهبي در سوريه است؛ و سال جاری به علت فعالیت افراد مسلح، گردشگري طبيعي صورت نگرفت.

يك گروه مسلح اخيرا 11 زائر ايراني را كه در حال حركت از حلب به دمشق بودند، ربودند؛ اين گروه اتوبوس زائران ايراني را بين حلب و حماه متوقف كردند، آنها را به مكان نامعلومي بردند و پول و طلاي مسافران را به سرقت بردند و آنان را به همراه راننده اتوبوس آزاد كردند.

راننده اتوبوس زائران به شبكه خبري العالم، گفت: دو گروه ما را متوقف كردند؛ گروه اول 11 نفر را بازداشت كردند و گروه دوم ما را به مكاني متروك بردند، آنها طلا، پول و تلفنهاي همراه مسافران را گرفتند و ما را آزاد كردند.

يك زائر زن ايراني در گفتگو با العالم، اظهار داشت: براي زيارت حرم حضرت زينب (س) آمده بودیم، ساعت 11 شب به مرز سوريه رسيديم و پس از آنكه از شهر حلب عبور كرديم؛ گروههاي مسلحي گذرنامه هاي ما را گرفتند و گفتند اگر فرياد بزنيد شما را مي كشيم؛ آنها 11 جوان همراه ما را ربودند.

 

29-12:49

پربیننده ترین خبرها