نمایندگان اتحادیه عرب و مخالفان سوریه در نیویورک

نمایندگان اتحادیه عرب و مخالفان سوریه در نیویورک
يکشنبه 9 بهمن 1390 - 17:29

دبيرکل اتحاديه عرب براي سفري چند روزه و ديدار با دبيرکل سازمان ملل و گفت و گو درباره اوضاع سوريه راهي نيويورک مي شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "نبیل العربی" قبل از ترک قاهره به مقصد نیویورک گفت: هیأت اتحادیه عرب شورای امنیت را از طرح این اتحادیه برای بحران سوریه و تصمیم های اتخاذ شده مطلع خواهد کرد.

وی افزود: الجزایر اعتراضی به تصمیم اتحادیه عرب نکرده بلکه فقط ملاحظاتی را درباره بند هفتم داشت.

این درحالی است که "عبدالقادر حجار" نماینده الجزایر در اتحادیه عرب به خبرنگاران گفته بود که کشورش درباره سفر هیأت اتحادیه عرب به نیویورک و شورای امنیت ملاحظاتی دارد.

نبیل العربی خاطرنشان کرد: قرار است دیدارهایی با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت صورت بگیرد، تا حمایت آنها برای طرح کشورهای عربی جهت تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه طی 2 ماه با مشارکت دولت و مخالفان به ریاست شخصی مورد توافق، جلب شود.

العربی تأکید کرد: هدف از تشکیل این دولت اجرای طرح های اتحادیه عرب و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آزاد، با نظارت عربی و بین المللی است.

نبیل العربی اظهار داشت: تماسهایی با روسیه و چین درباره اوضاع سوریه در جریان است، و امیدواریم که موضع این دو کشور در باره ساختار نهایی طرح اتحادیه عرب تغییر کند.

العربی درباره وضع ناظران اتحادیه عرب در سوریه گفت: تصمیم گرفته شده است، به دلیل بدترشدن اوضاع امنیتی،  برای حفظ سلامت ناظران فعالیت آنها در سوریه متوقف شود.

 

از سوی دیگر، هیأتی از مخالفان سوریه موسوم به "شورای ملی سوریه" ترکیه را به مقصد آمریکا ترک کرد. هدف از این سفر دیدار با مسئولان سازمان ملل و شورای امنیت در نیویورک و جلب حمایت آنها اعلام شده است.  



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها