دبيركل حزب كار مصر تاکید کرد:

ضرورت اتحاد امت اسلامی در برابر غرب

ضرورت اتحاد امت اسلامی در برابر غرب
دوشنبه 10 بهمن 1390 - 06:03

دبيركل حزب كار مصر اتحاد انقلاب هاي اسلامي منطقه با ايران را براي رويارويي با غرب و صهيونيسم ضروري دانست.

"مجدي حسين" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به نشست جوانان و بيداري اسلامی كه از روز يكشنبه در تهران آغاز به كار كرد، گفت: گردهم آمدن جوانان از ميدان هاي مختلفي كه شاهد انقلاب هستند يا خودشان را براي آغاز انقلاب آماده مي كنند از اهميت خاصي برخوردار است.

دبيركل حزب كار مصر، با اشاره به اینکه جوانان نقش بزرگي در انقلاب های مردمی منطقه دارند، افزود: جوانان بخش بزرگي از جمعيت هر كشوري را تشكيل مي دهند، توانايي هاي فوق العاه اي دارند و به آينده اميدوار هستند؛ همچنين آنها بيش از هر كسي در پي دستيابي به آزادي و رهايي از ديكتاتوري و رهایی از سرسپردگي به بيگانگان هستند.

مجدی حسين افزود:انقلابيون مصر در زمينه حفاظت از انقلاب تاكنون نقش بزرگي ايفا كرده اند و مصر از سه روز پيش تاكنون شاهد موج سومي از انقلاب بوده است كه جوانان با نيروي فوق العاده شان آن را ايفا مي كنند؛ هدف آنها از حضور در ميدانها و خيابان هاي شهرهاي مصر، تأكيد بر ضرورت تكميل اهداف انقلاب و تحويل قدرت به غيرنظاميان است.

وی گفت: برگزاري نشست تهران داراي مفاهيم بسياري است و به منزله فرصتي براي تبادل تجارب ميان جوانان ميدان هاي مختلف به شمار مي آيد؛ به ويژه اينكه هر كدام از انقلاب ها ويژگي خاص خودشان را دارند و تجربيات و سناريوهاي هر كشوري با كشور ديگر متفاوت است، بنابراين با توجه به وجود مشتركات فراوان، تبادل تجربيات از اهميت ويژه اي برخوردار است.

دبيركل حزب كار مصر، افزود: انقلاب كشورهاي عربي مشتركاتي دارند كه از آن جمله مي توان به مقاومت ديكتاتورها در برابر تسليم شدن، تلاش براي دور زدن انقلاب و دخالت هاي آمريكا و غرب براي محدود يا منحرف كردن دامنه انقلاب وبه شكست كشاندن آن اشاره كرد.

وي افزود: برگزاري اين نشست در تهران به دو دليل از اهميت فراواني برخوردار است؛ اولا انقلاب اسلامي ايران، مملو از درس در زمينه رويارويي با استبداد داخلي و توطئه خارجي و مقاومت در برابر سلطه آمريكا و صهيونيسم است؛ انقلاب اسلامی ايران در زمينه ريشه كن كردن استبداد داخلي و سلطه خارجي موفق بود بنابراين تعامل با تجربه ايران براي جوانان انقلابي مفيد خواهد بود.

مجدي حسين تأكيد كرد: از سوی دیگر ايران از سوي غرب با حملات تبليغاتي بي سابقه اي مواجه است و غربي ها تلاش مي كنند تا ايران به عنوان بزرگترين مشكل معرفي كرده و اين گونه جلوه دهند كه عامل تهديد امنيت جهاني نه رژيم صهيونيستي داراي سلاح هسته اي، بلكه ايران است؛ بنابراين ضروري است كه انقلاب هاي اسلامي با ايران در زمينه رويارويي با حملات غرب و صهيونيسم متحد شوند.

29 - 20:25

 



پربیننده ترین خبرها