پرده از دخالت های رژیم سعودی درعراق کنار رفت

پرده از دخالت های رژیم سعودی درعراق کنار رفت
دوشنبه 10 بهمن 1390 - 16:28

سردبير روزنامه السياسه عراق با اشاره به قرار داشتن نام سه تن از اعضاي خاندان سلطنتي حاکم درعربستان در ميان شش تروريست محكوم به اعدام درعراق، گفت که با افشاي اين موضوع، پرده از دخالت هاي گسترده آل سعود در عراق کنار رفته است.

" عادل المانع "روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت : رژيم سعودی در تلاش است تا بتواند به توافقی سازشكارانه با دولت عراق دست يابد و شش عربستاني محكوم به اعدام بويژه سه تن از آنان را كه شاهزاده سعودی و متهم به ورود غیرقانونی به خاک عراق هستند، نجات دهد.

وي افزود : به نظر من تلاش رياض براي به ثمر نشاندن اين توافق به شكست خواهد انجاميد زيرا دولت منتخب و دستگاه قضايي عراق نمي توانند با نادیده گرفتن خون مردم عراق، سازش كنند.

سردبير روزنامه السياسه اعدام سه عراقي در عربستان را كه ماه گذشته صورت گرفت با هدف اعمال فشار آل سعود بر دولت عراق به منظور آزاد كردن شش سعودي دستگير شده و يا مبادله آنان با بازداشت شدگان عراقي ارزيابي و در عين حال تاكيد كرد که هيچ يك از اين تلاش هاي آل سعود نتيجه نخواهد داد.

المانع به ارسال نامه اي محرمانه از رژیم سعودی براي دولت عراق در خصوص شش تروريست عربستاني گفت : تا جايي كه من از موضعگيري دولت عراق در مي يابم ، بغداد در اين زمینه كوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: ممكن است در قبال افرادي كه بازداشت شده اند اما هنوز بازجويي و محاكمه نشده اند سازشی صورت گيرد اما در قبال كساني كه حكم اعدام آنها صادر شده است ، هيچ گونه سازشي در كار نخواهد بود.

این روزنامه نگارعراقی تصریح کرد: موضوع مهم آن است كه اين پرونده يك مساله سياسي نيست كه دولت عراق در قبال آن سازش كند بلكه مساله اي جنايي است كه خون مردم بي گناه عراق در گرو آن است.

پربیننده ترین خبرها