اجلاس جوانان و بیداری اسلامی پایان یافت

اجلاس جوانان و بیداری اسلامی پایان یافت
دوشنبه 10 بهمن 1390 - 19:20

نخستين اجلاس بين المللي جوانان و بيداري اسلامي كه از روز يکشنبه در سالن همايش هاي برج ميلاد تهران آغاز شده بود ، شامگاه دوشنبه با قرائت بيانيه پاياني به كار خود خاتمه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، " علی اكبر ولایتی "دبیر كل مجمع جهانی بیداری اسلامی در مراسم اختتامیه این اجلاس اظهار داشت : هدف اصلی از برگزاری این اجلاس فراهم آوردن فضایی برای گفت و گو و تبادل نظر میان جوانان مسلمان و پرشور انقلابی بود.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل همچنین برگزاری این اجلاس در این سطح و با این تعداد از جوانان مسلمان كشورهای مختلف را نشانه بالندگی ، عقلانیت و رشد بیداری اسلامی و دوری از افراط گرایی های غیرمنطقی خواند.

نخست وزير پيشين عراق نیزبه عنوان رييس شوراي هماهنگي مجمع جهاني بيداري اسلامي درسخناني گفت: ايمان به خدا يكي از پايه‌هاي تحركات جوانان مسلمان در جهان اسلام بوده كه از همه چيز خود گذشته و مبارزه كردند.

ابراهیم جعفری خاطرنشان کرد: جوانان مسلمان با اين ايمان توانسته اند افق بزرگي را در برابر چشمان خود باز كنند.

وي با اشاره به پيشنهادات ارائه شده از سوي جوانان انقلابي كشورها اضافه كرد: در راه بيداري اسلامي بايد از مسائل جزئي صرف نظر كرده و به واجبات بپردازيم و بر مسائل مشترك تاكيد كنيم همچنين در اين راه بايد از افراط و تفريط و تعصب جلوگيري كرده و به جاي سخن گفتن به عمل بپردازيم.

پیش از قرائت بیانیه پایانی روسای كمیسیون های مختلف این اجلاس گزارش های خود را درباره نحوه برگزاری و همچنین مباحث مطرح شده در این كمیسیون ها ارائه کردند.

همسر شهید "مصطفی احمدی روشن " دانشمند هسته ای ایران كه اخیرا بدست مزدوران رژیم صهیونیستی و امریكا ترور شد، بابیان اینكه سلطه غرب درحال فروپاشی است ، اظهارداشت: امریكا و دیگر مستكبران عالم به زودی به مرزهای خود عقب نشینی خواهند كرد و انقلاب اسلامی با كوله باری از تجربه در دهه سوم خود راه مطمئنی برای همه ملت های انقلابی منطقه است .

وی که در اجلاس جوانان و بیداری اسلامی سخن می گفت؛ تاكید كرد: دشمن نمی داند كه ما فرزند رمضانیم و بزودی انتقام سختی از آنها خواهیم گرفت.

همسر این شهید گفت:خون مصطفی اعلام همبستگی با جوانان سایر كشورهای اسلامی است.

برخی از جوانان شركت كننده در این اجلاس دیدگاههای خود را درباره بیداری اسلامی بیان كردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها