آغاز دور جدید سفرهای نخست وزیر فلسطین

هنیه امروز به قطر می‌رود

هنیه امروز به قطر می‌رود
سه شنبه 11 بهمن 1390 - 04:25

مشاور سياسي اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين تاکيد کرد که در دومين سفر دوره اي خارجي هنيه مسائل مختلف فلسطيني که داراي ابعاد مختلفي هستند، مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یوسف رزقه در گفتگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین خاطر نشان کرد که این سفر هنیه از قطر آغاز خواهد شد و وی در دیدار با مقامات این کشور مسائل مختلف ملی و به ویژه مساله قدس، شهرک سازی، یهودی سازی و بازداشت نمایندگان پارلمانی فلسطین را بررسی خواهد نمود.

رزقه تصریح نمود که این سفر هنیه وجهه رسمی و ملی دارد و یک سفر حزبی نیست و مسائلی که وی در جریان سفر خود مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد، مسائل عمومی هستند و به کل ملت فلسطین مربوط می شوند.

وی افزود این سفر همچنین جنبه اجتماعی و اقتصادی و خدمت رسانی در زمینه های آموزشی و بهداشتی دارد که از جمله آنها می توان به پیگیری مساله احداث دهکده ورزشی در غزه اشاره کرد که امیر قطر قبلا وعده آنرا داده بود و اکنون شرایط برای آغاز این پروژه و پیگیری امور آماده است.

مشاور سیاسی هنیه همچنین اظهار داشت که دومین سفر دوره ای هنیه نیز در ادامه همان سفر نخست وی برگزار می شود و از لحاظ زمانی از اهمیت و دقت فوق العاده ای برخوردار است؛ به ویژه که امت عربی تحولات عظیمی را شاهد بوده است که در همه آنها مساله فلسطین و قدس موضوع محوری و اساسی بوده و نقش موتور محرکه این تحولات را ایفا می نمود.

یوسف رزقه مشاور سیاسی هنیه، یوسف المنسی وزیر مسکن و مشاغل عمومی، طاهر النونو سخنگوی دولت منتخب فلسطین و دو تن از آزادگان فلسطینی به نام های یحیی السنوار و روحی مشتهی که در جریان قرارداد مبادله اسرای "وفاداری به آزادگان" میان جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و رژیم صهیونیستی آزاد شدند، از جمله افرادی هستند که هنیه را در این سفر همراهی می کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها