حادثه ورزشگاه پورسعید

سناریوی مزدوران مبارک برای ایجاد آشوب درمصر

سناریوی مزدوران مبارک برای ایجاد آشوب درمصر
پنج‌شنبه 13 بهمن 1390 - 11:04

دبيركل حزب سوسياليست مصر گفت: حادثه ديروز ورزشگاه " پورسعيد" سناريويي بود كه بدست مزدوران رژيم ديکتاتوري سرنگون شده " حسني مبارک" و با هدف ايجاد ناامني و آشوب در مصرطراحي و اجرا شد.

" كريمه الحفناوي " روز پنجشنبه درمصاحبه اختصاصي با شبكه خبري العالم افزود: اتفاقي كه ديروز در ورزشگاه پورسعید اتفاق افتاد و همزمان با سالروز حمله شترسواران مزدور مبارک در سال گذشته به مردم انقلابی شد، سناريويي بود كه با هدف ايجاد آشوب و ناآرامي در مصر و از بين بردن انقلاب مردم و خواسته هاي آنان طراحي و اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد:مصرهمچنان در دوران رژيم دیکتاتوری مبارك قرار دارد، شوراي عالي نيروهاي مسلح اكنون به مثابه ریيس جمهوري است و به قدرت مشروع مجلس تعدي كرده و هراز گاهي قوانيني را صادر و با گروه هاي ضد انقلاب برای ادامه سیطره بر قدرت سیاسی همکاری می کند.

دبیرکل حزب سوسیالیست مصر،مردم حاضر در ورزشگاه پورسعيد هنگام حادثه  ديروز را بيگناه خواند و تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاد ، حاصل توطئه و همدستي ميان برخي گروه های سیاسی مصری و مزدوران رژيم سابق بود.

الحنفاوی با تاکید به ضرورت عمل به خواسته هاي مردم مصر، استعفاي فوري دولت کنونی ، بركناري شوراي عالی نظامي و اعطاي اختيارات به مجلس كه نمايندگان آن را مردم و انقلابيون انتخاب كرده اند، گفت: با تحقق این مطالبات شرایط تشکیل دولت ائتلافی در مرحله انتقالی و زمینه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 60 روز فراهم می شود.

وی افزود:تعهد شوراي عالی نظامي حاکم مصر به تشكيل كميته حقيقت ياب براي تحقيق درباره حوادث ورزشگاه پورسعيد اهميتي براي ما ندارد زيرا آنچه اهميت دارد، اجراي خواسته هاي مردم است.

در حادثه دیروز که در جریان یک مسابقه فوتبال روی داد، حدود 74 تن کشته شده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها