ارزیابی یک تحلیگر لبنانی از بیانات رهبرمعظم انقلاب

آمریکایی ها معنای سخنان رهبری را درک کنند

آمریکایی ها معنای سخنان رهبری را درک کنند
شنبه 15 بهمن 1390 - 14:52

يك تحليلگر سياسي لبناني با اشاره به اين بخش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در خطبه هاي نماز جمعه تهران که " تهديدهاي در اختيار ايران در زمان مقتضي اعمال خواهد شد"، گفت که معنا و مفهوم سخنان ايشان را آمريکايي ها بيش ازديگران بايد درک کنند.

" وفیق ابراهیم" روز شنبه بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را نشانه ای از " تغییر موازنه قدرت در منطقه " دانست و گفت: این سخنان نشان می دهد که امروز با گذشته سه دهه تحریم و قطع رابطه با آمریکا ، ایران به یک کشور پیشرفته تبدیل شده است و دنیا بخوبی آن را درک کرده است.

وی با بیان اینکه " امام خامنه ای با اطمینان و صلابت از پاسخ به تهدید با تهدید سخن گفتند"، افزود: ایشان همه توانایی های ایران برای پاسخ به تهدیدها را بیان نکردند".

این تحلیلگر لبنانی خاطرنشان کرد: امام خامنه ای ایران را دوست کشورهای عربی معرفی و براین نکته که انقلاب های عربی برگرفته از انقلاب اسلامی برای براندازی رژیم های همسوی با آمریکا درس گرفته اند، تاکید کردند.

ابراهیم به هشدارهای مقام معظم رهبری در باره تلاش آمریکا برای مصادره انقلاب های عربی اشاره کرد و گفت: چگونه كشورهايي كه ضد رژيم هاي وابسته به آمريكا انقلاب كرده اند مي توانند پس از انقلاب با آمريكا باشند.

اين تحليلگر سياسي با اشاره به انتقاد جدي مقام معظم رهبري از همكاري برخي كشورهاي نفت خيز عرب حاشيه خليج فارس با آمريكا و رژيم صهيونيستي افزود: برخی امروز تلاش مي كنند انقلاب هاي عربي اسلامي را تبديل به انقلاب هاي معكوس ضد ملت ها و ابزار هاي بازسازي رژیم های دیکتاتوری مبارك، بن علي، قذافي در مصر، تونس و لیبی كنند.

وي خاطر نشان كرد: ايران امروز خود را به عنوان تنها حامي مقاومت معرفي نمي كند بلكه همانگونه كه امام خامنه اي  تاكيد كردند ایران در خط مقدم حمايت [ عملي] از مقاومت هاي اسلامي [ضد رژيم صهيونيستي ] است.

ابراهیم تصریح کرد: نقش جديد ايران در رويارويي با رخدادها در سطح جهان بازسازي نظام جهاني جديدي است كه جايگاهي اساسي در  آن - در سطح خاورميانه، آسياي ميانه و شبه قاره هند - خواهد داشت.

وی تاكيد كرد: ايران در موازنه قوا به جايگاهي رسيده است كه كسي نمي تواند از آن عبور كند يا به اين جايگاه آسيب بزند.

اين تحليلگر سياسي لبنانی اظهار داشت: توانمندي هاي ايران در عرصه موازنه قوا بدان معنا نيست كه از درگيري روسيه و آمريكا بهره برداري مي كند، زيرا ايران خود قدرتي زيربنايي در خاورميانه است كه با تاريخي چند هزار ساله قبل از آمريكايي ها و بسياري ديگر در اين منطقه وجود داشته است.

وفيق ابراهيم درباره لزوم همكاري كشورهاي منطقه با ايران تاکید کرد:همكاري با ايران از اين خاستگاه است كه اين كشور مسلمان، دوست ملت هاي عرب است و نمي خواهد قدرت خود را بر هيچ كشور عربي تحميل كند، برعکس ايران مي خواهد در ضديت با طغيانگری آمريكا و اروپا  كه به نام كشورهاي نفت خيز عربي هر كاري را بخواهند در منطقه انجام می دهند، با ملت هاي منطقه همكاري كند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها