تغییر لحن آمریکا واسرائیل درقبال ایران

تغییر لحن آمریکا واسرائیل درقبال ایران
دوشنبه 17 بهمن 1390 - 09:24

رئيس جمهوري آمريکا و نخست وزير رژيم صهيونيستي هراس خود را از قدرت بالاي جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به هرگونه ماجراجويي آشکار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، باراک اوباما در گفتگو با شبکه تلویزیونی "ان بی سی" آمریکا با تغییر لحن خود از آمادگی کشورش برای حل و فصل مسائل با ایران از طریق دیپلماتیک سخن گفت.

او اظهار داشت: بر این باور نیستیم که اسرائیل تصمیمی برای حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران داشته باشد.

اوباما در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل قبل از اجرای چنین اقدامی نظر آمریکا را جویا خواهد شد، گفت که او نمی‌تواند وارد جزئیات شود.

وی افزود: اولویت اول من‌‌ همان امنیت آمریکا است و همچنین امنیت اسرائیل. ما با هم کار می‌کنیم؛ در زمانی که تلاش می‌کنیم این امر به شیوه دیپلماتیک حل و فصل شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد که ایران دارد تاثیر تحریم‌های شدید را احساس می‌کند.

اوباما بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و گفت: من واضح حرف زدم، ما همه تلاش خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و جلوگیری از رقابت سلاح هسته‌ای در منطقه‌ای بی‌ثبات را مبذول خواهیم داشت.

رئیس‌جمهوری آمریکا درباره احتمال حمله ایران به اهدافی آمریکایی گفت: "هیچ دلیلی نمی‌بینیم که آنها نیت یا توانمندی‌های مشابهی داشته باشند. بار دیگر می‌گویم که هدف ما حل و فصل این امر از راه دیپلماتیک است و این بهتر است".

اوباما گفت: هرگونه فعالیت نظامی بیشتر در خلیج‌فارس تاثیر زیادی بر ما خواهد داشت. ممکن است این امر بر قیمت‌های نفت تاثیر بگذارد.

درهمین حال، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی در اشاره تلویحی به هراس خود از ایران بعد از سخنان اخیر مقام معظم رهبری، از وزیران خود خواست درباره ایران اظهار نظر نکنند.

نتانیاهو در جلسه هفتگی وزرای کابینه خود با اشاره به موضوع ایران و سوریه گفت: روزهای اخیر تحولات منطقه ای را که در آن زندگی می کنیم، به ما گوشزد کرد.

نتانیاهو در این نشست از اعضای کابینه خود خواست از هرگونه اظهار نظر در خصوص موضوع ایران خودداری کنند.

او گفت که رژیم اسرائیل به تلاشهای خود برای تقویت توان نظامی، اقتصادی، و اجتماعی جهت تضمین بقای این رژیم ادامه می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها