صهیونیست‌ها باز هم انتقاد کردند

خشم نتانیاهو از توافق دوحه!

خشم نتانیاهو از توافق دوحه!
سه شنبه 18 بهمن 1390 - 08:27

بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيتسي، در پي ديدار خالد مشعل و محمود عباس در قطر و توافق بر سر جزييات تشکيل يک دولت انتقالي به رياست رهبر فتح از اين اقدام انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نتانیاهود که به سیاست‌های خصمانه‌اش علیه فلسطینی‌ها نشان داده به هیچ قانون و ضابطه‌ای پایبند نیست، در سخنانی تکراری گفت تشکیلات خودگردان فلسطین باید میان آشتی با حماس و صلح با اسراییل یکی را انتخاب کند.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در ادامه مدعی شد صلح با حماس ممکن نیست. آنها یک گروه تروریستی هستند و هدفشان نابودی اسراییل است!!

مقام های تشکیلات خودگردان فلسطین، ماه گذشته در تلاش برای از سرگیری مذاکرات با برخی مقامات اسرائیلی در اردن دیدار کردند. این مذاکرات که پس از بیش از یک سال توقف گفتگوها صورت می گرفت، نتیجه‌ای نداشت.

براساس این توافق، محمود عباس همزمان ریاست دولت انتقالی و نخست وزیری تشکیلات خودگردان را بر عهده خواهد داشت.

خالد مشعل و محمود عباس در این جلسات که به میزبانی قطر برگزار شد، در مورد جزییات طرح آشتی که در ماه آوریل سال ۲۰۱۱ بین دو جنبش بزرگ فلسطینی حماس و فتح به نتیجه کلی رسیده بود گفتگو کردند و سرانجام در مورد جزییات آن به توافق دست یافتند.

قرار است دولت انتقالی، با عنوان دولت وحدت ملی، انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و همچنین انتخابات پارلمانی را در سرزمین های فلسطینی واقع در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه برگزار کند.

به گفته خبرنگاران، موضوع تصدی ریاست دولت انتقالی یکی از موانع اصلی اجرای این توافق بوده است.

حماس با خواست تشکیلات خودگردان برای سپردن ریاست دولت انتقالی به آقای عباس به شدت مخالفت می کرد. تغییر موضع این گروه، راه را برای تشکیل دولت انتقالی باز کرد.

گزارش ها حاکی است که هیات دولت انتقالی فلسطینیان با عضویت چهره‌های تکنوکرات و مستقل تشکیل خواهد یافت.

پربیننده ترین خبرها