توطئه اسرائیل آمریکا و اعراب در سوریه

توطئه اسرائیل آمریکا و اعراب در سوریه
سه شنبه 18 بهمن 1390 - 19:52

دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به توطئه اسرائيل، آمريکا و کشورهاي عربي ميانه رو عليه سوريه، هدف اصلي از اين توطئه را ضربه زدن به مقاومت و فلسطيني ها دانست.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سید حسن نصرالله" شامگاه امروز در سخنانی به مناسبت هفته وحدت، با اشاره به فضاسازی‌ها و بزرگنمایی‌های برخی رسانه‌های عربی درباره رویدادهای منطقه گفت: روز نشست شورای امنیت اظهاراتی درباره حمص مطرح شد، که هیچ کسی نمی توانست در مقابل این صحنه تحت تأثیر قرار نگیرد .. پس از دقت مشخص شد که هیچ چیزی در حمص نبوده، و این خبر فقط در زمان بندی خاصی مطرح شده است.

وی افزود: این خبر که قبل از جلسه شورای امنیت مطرح شد، واقعیت نداشت، بلکه اقدامی رسانه ای در چارچوب جنگی است که هدف های خاصی را دنبال می کند.

سید حسن نصرالله گفت: از همه مردم در کشورهای عربی و اسلامی دعوت می کنم که از جزئیات خارج شده و به کلیات نگاه بیاندازند، به ویژه آنکه هیچ کسی در جزئیات بیگناه نیست، و هر کسی مرتکب اشتباه می شود.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: درنتیجه باید به کلیات مراجعه کرد تا ببینیم که چگونه مشکلات را حل کنیم، و راه درست را از اشتباه تشخیص دهیم.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که امروز در سوریه نظامی وجود دارد که با در اختیار داشتن قانون اساسی و ارتش، همچنان پابرجا است؛ و تا این لحظه بر اساس اطلاعات ما بخش بزرگی از مردم سوریه از این نظام حمایت کرده و در خیابانها تظاهرات می کنند؛ درنتیجه این مسأله که مردم این نظام را منزوی کرده اند نادرست است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: برخی روزنامه های لبنان نوشتند کسانی که در میدان امویون تجمع می کنند، ده ها هزار نفری هستند که حزب الله آنها را آورده است؛ حال این مسأله را مطرح می کنم که ده ها هزار نفر از جاده المصنع عبور کردند و هیچ کس متوجه موضوع نشد، و فقط یک روزنامه لبنانی مشخص از آن مطلع شده است.

سید حسن نصرالله گفت: بخشی از ملت سوریه همچنان از نظام حمایت می کنند، و در مقابل مخالفانی نیز وجود دارند که برخی از آنها سیاسی، برخی مردمی و برخی مسلح هستند.

وی با اشاره به بارزتر بودن چهره مسلحانه مخالفان در سوریه، گفت:  درگیریهای مسلحانه ای در برخی مناطق سوریه وجود دارد، و علاوه بر آن بخشهای بسیاری از سوریه از ثبات خوبی برخوردار است.

سید حسن نصرالله افزود: تصمیمی از سوی آمریکا اسرائیل و کشورهای میانه رو عربی برای براندازی نظام سوریه وجود دارد؛ بحثی درباره این مسأله وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: چند هفته قبل یک کارمند اسرائیلی در یک اظهار نظر شخصی اینگونه وانمود کرد که از نظام اسد دفاع می کند، در آن زمان یک نفر هم در گروه 14 مارس باقی نماند که دراینباره اظهار نظر نکرده باشد؛ ولی امروز روشن شد که اسرائیلی ها در خصوص براندازی نظام اسد اتفاق نظر دارند، اکنون 14 مارسی ها کجا هستند، و آیا به دلیل تغییر فضا زبانهای خود را بلعیده اند.

سید حسن نصرالله گفت: هدف اصلی در سوریه رأس مقاومت لبنان و فلسطین و مسأله فلسطین و مردم این سرزمین است.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: رهبری سوریه با بیشتر اصلاحات درخواست شده موافقت کرده، و آماده گفت و گو است، ولی آنها می گویند که زمان گذشته است. چگونه زمان گذشته است درحالی که در سوریه جنگ در گرفته و برخی این کشور را به سوی جنگ داخلی می کشانند.

در سوریه جنگ طایفه‌ای وجود ندارد

وی افزود: اکنون گروه های مسلح فرزندان طوایف مختلف را می کشند، و سنی ها را بیش از دیگر طوایف به قتل رسانده اند؛ در سوریه جنگ طایفه ای وجود ندارد؛ کسی که سوریه برای او اهمیت دارد نمی گوید که زمان گذشته است، بلکه بدون پیش شرط و بدون شرط کناره گیری رییس جمهوری، وارد گفت و گو می شود.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها