خسارت 500 میلیون دلاری اعتصاب در اسرائیل

خسارت 500 میلیون دلاری اعتصاب در اسرائیل
پنج‌شنبه 20 بهمن 1390 - 08:49

اتحاديه کارگران رژيم صهيونيستي با ادامه اعتصاب سراسري براي دومين روز روزانه پانصد ميليون دلار به اقتصاد اين رژيم خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ، اعتصاب با مشارکت کارگران بخش های مهم اقتصادی خصوصی و دولتی از جمله بورس ، بانک ها ، حمل و نقل ، فرودگاه بن گورین ، کشاورزی و بنادر و دفاتر دولتی برگزار شده است.

این اعتصاب پس از شکست مذاکرات طولانی اتحادیه کارگران( هستدروت)  با دولت صهیونیستی برگزار ‌شد که در رسیدن به توافق برای بهبود اوضاع و تحقق خواسته‌های کارگران ناکام ماند.

اتحادیه کارگران از رژیم صهیونیستی خواسته است تا 350 هزار کارگر موقت و بازنشسته مانند کارگران دائمی حقوق و مزایا بگیرند زیرا اوضاع آنان بسیار سخت است ؛  اما وزارت دارایی اعلام کرد که چنین رقمی شدنی نیست و فقط حاضر است اندکی حقوق آنان را افزایش بدهد.

یووال اشتاینس وزیر دارایی تل‌آویو پیش از شروع اعتصاب ابراز امیدواری کرده بود که دو طرف (دولت و اتحادیه کارگران) بتوانند تا عصر روز سه‌شنبه به توافق برسند و حقوق برخی کارگران افزایش یابد.

روزنامه صهیونیستی " یدیعوت احرانوت " امروز نوشت : که قرار است دادگاه با حضور دو طرف دعوا در باره ادامه اعتصاب یا پایان دادن به آن تصمیم گیری کند.  

نمایندگان دولت و اتحادیه کارگری چهارشنبه شب جلسه مشترکی برگزار کردند که هیچ نتیجه ای برای پایان یافتن اعتصاب یا توجه به خواسته اعتصاب کنندگان در برنداشت.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها