در مراسم سالگرد انقلاب اسلامي درلندن مطرح شد

ايران در همه زمينه ها خودكفا شده است

ايران در همه زمينه ها خودكفا شده است
شنبه 22 بهمن 1390 - 10:12

لندن (العالم) ـ پژوهشگران غربي و عرب شرکت کننده در نشستي که به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران در لندن برگزار شد، خودکفايي و دستاوردهاي ايران پس از انقلاب را ستودند.

به گزارش شنبه خبرنگار العالم از لندن، شركت كنندگان در نشست روز جمعه(21 بهمن) روند انقلاب اسلامي ايران را مورد بررسي قرار داده و تأكيد كردند كه برپايي نظام جمهوري اسلامي به رهبري حضرت امام خميني (ره) در ايران باعث شد اين كشور به عنوان يك قدرت غيرقابل انكاري در سطح بين الملل مطرح و الهام بخش جنبش هاي انقلابي و بيداري اسلامي در منطقه شود.
زيد العيسي تحليلگر سياسي و از شركت كنندگان در اين نشست در اين باره به خبرنگار العالم گفت: هيچ كس نمي تواند نقش مثبت جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك الگو در زمينه اعتماد به نفس به ملت هاي ديگر براي مقابله با ديكتاتوري و استبداد را ناديده بگيرد.
شركت كنندگان در اين نشست با بررسي وضعيت كنوني خاطرنشان كردند كه تحريم يا محاصره اقتصادي ايران، همزمان با حملات تبليغاتي گسترده براي زمينه سازي جهت ضربه به زدن به پيشرفت ايران اسلامي انجام مي گيرد. اين در حالي است كه ايران هرگز تهديدي عليه هيچ كشوري نبوده است و در مقابل رژيم هايي مانند امريكا، فرانسه، انگليس و رژيم صهيونيستي به خاطر داشتن زرادخانه هسته اي اش به عنوان تهديدي براي منطقه مطرح بوده اند.
كريس بامبري روزنامه نگار انگليسي در اين باره به خبرنگار العالم گفت: ما همواره شاهد برخورد دوگانه هستيم به طوري كه مسوولان انگليسي هيچگونه انتقاد و شكوائيه اي از سركوبگري سران بحرين نمي كنند بلكه حتي برخي از اعضاي خاندان حكومتي انگليس هدايايي را از شاهزادگان بحريني دريافت مي كنند.
وي افزود: اين در حالي است كه حكومت آل خليفه در بحرين مردم را به خاك و خون مي كشد و دولت انگليس با وجود اطلاع از اين واقعيت، به حاكمان بحرين سلاح مي فروشد.
اين روزنامه نگار انگليسي خطاب به دولت هاي غربي تصريح كرد: آنها درباره وضعيت يمن چه موضعي گرفته اند؟ چرا آنها از جنايات علي عبدالله صالح چشم پوشي كردند؟
شركت كنندگان در اين نشست همچنين با اشاره به بحران مالي جهان و كاهش نفوذ دلار و يورو و جستجوي برخي كشورها براي يافتن راهكارهاي جايگزين، شرايط موجود را نشان دهنده تضعيف نفوذ غربي ها عنوان كردند.
آنان خاطرنشان كردند كه مركز قدرت در حال انتقال به شرق است و ايران به علت داشتن نيروي انساني قوي و پيشرفت علمي ظرفيت تبديل شدن به يك عامل محوري را دارد و اين امر برخلاف خواست غرب است.
جميس ترينگ نويسنده و مورخ انگليسي در اين نشست گفت: تلاش ها براي منزوي كردن ايران باعث قوي تر شدن اين كشور و خودكفايي بيش از پيش آن در همه زمينه ها شده است. اين كشور نفت خود را در داخل تصفيه كرده و انرژي مورد نياز خود را منابع ديگر از جمله انرژي هسته اي تأمين مي كند.
شركت كنندگان در اين نشست در پايان اعلام كردند 33 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي و در حالي كه جنگ رسانه اي، دروغ پراكني و تحريم هاي غربي نتوانسته است ايران را از اهداف خود منحرف كند، روز به روز بر صلابت اين كشور افزوده مي شود و اين اقدامات باعث افزايش تأكيد مردم ايران بر دستيابي به حقوق و اهدافشان شده است.
Ma.18:39.10  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها