بدون مجوز شورای امنیت کسی وارد سوریه نمی‌شود

خاکریز بلند روسیه در برابر طرح‌ اعراب و غرب

خاکریز بلند روسیه در برابر طرح‌ اعراب و غرب
سه شنبه 25 بهمن 1390 - 07:41

معاون وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد: هر گروه بين المللي كه به سوريه اعزام شود بايد مجوز شوراي امنيت سازمان ملل متحد را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گنادی گاتیلوف روز سه شنبه در گفت و گو با ریانووستی درباره امكان اعزام نیروهای صلح بان به سوریه گفت: صدور مجوز برای اعزام صلحبانان به سوریه در شورای امنیت نیاز به بررسی دقیق دارد.

وی با اشاره به سوء استفاده آمریكا و متحدانش از مجوز شورای امنیت در لیبی و حمله به این كشور افزود: پیش از این شاهد بودیم كه مجوز شورای امنیت در خصوص لیبی از سوی كشورهای غربی به گونه دیگری تعبیر شد و آنها در اقدامات خود از چارچوب این مجوز فراتر رفتند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: آماده بررسی گزینه های پیشنهادی در ارتباط با تحولات سوریه هستیم اما باید بدانیم كه چه گروهی می خواهد به سوریه اعزام شود.

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه نیز روز گذشته در باره امكان اعزام نیروهای صلح بان به سوریه با حمایت از موضع دمشق در این زمینه خاطرنشان كرد كه اعزام صلحبانان به سوریه به موافقت دولتها نیاز دارد.

روسیه در هفته های اخیر تلاش های دیپلماتیك گسترده ای را برای برقراری صلح و آرامش در سوریه و توقف خشونت ها در این كشور بدون مداخله خارجی به عمل آورده است.

روس‌ها بر این باور هستند که ابتدا باید صلحی وجود داشته باشد تا نیروی حافظ صلحی هم به سوریه اعزام شود. چین نیز به صورت قاطع با هرگونه کمک مالی به مخالفان سوریه از سوی اعراب و دیگر کشورها مخالفت کرد و خواستار برقراری آرامش در سوریه شد. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها