کارشناس مسائل راهبردی سوريه:

گام اساسي سوریه در روند اصلاحات

گام اساسي سوریه در روند اصلاحات
پنج‌شنبه 27 بهمن 1390 - 06:41

العالم، دمشق - كارشناس مسائل راهبردي سوري، برگزاري همه پرسي قانون اساسي جديد را گامي اساسي در مسير اصلاحات در سوريه برشمرد و تلاش غرب و کشورهاي عربي براي افزايش ناآرامي ها را محکوم کرد.

"سليم حربا " روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: همه پرسي قانون اساسي جديد نشان دهنده تمايل مسئولان سوریه به حركت در مسير اجراي تصميمات راهبردی در زمينه اصلاحات است.

وی اين اقدام را گامي اصولي و مهم در زمينه تدوين قانون اساسي جديد سوريه دانست و افزود : قانون اساسي شامل 14 ماده جديد است و در 34 ماده قبلی آن در زمينه هاي مختلف اصلاحاتي صورت گرفته و موارد جديدي نيز به آن اضافه شده است.

حربا كشورهاي عربي و نيز طرف هاي منطقه اي و بين المللي را به دست داشتن در خشونت هاي سوريه متهم كرد و گفت: اين طرف ها خواهان توقف خشونت ها نيستند، چرا كه خود عامل آن هستند وبرای تحقق خواسته هاي آمريكا و اسرائيل فعاليت مي كنند.

وی با تاكيد بر اینکه رمز حل بحران سوريه، گفتگو ميان اقشار مختلف جامعه و مخالفان است،اظهار داشت: غرب مي داند كه هرگونه طرح براي دخالت نظامي در سوريه با مخالفت شديد روسيه و چين در شوراي امنيت مواجه خواهد شد و هرگز به نتيجه نخواهد رسيد.

کارشناس مسائل راهبردی، وتوي قطعنامه ضد سوري در شوراي امنيت از سوي روسيه را در راستاي دفاع از منافع دمشق و مسکو در مقابله با طرح جديد آمريكا براي سلطه بر منطقه دانست و تركيه را به تحركات جديد در چارچوب طرح كشورهاي عربي و غربي به رهبري قطر و عربستان و به دستور مستقيم آمريكا و اسرائيل متهم كرد.

حربا اظهار داشت: نظام سوريه با تروريسم روبروست و همه جهانيان مي دانند كه گروه هاي مسلح در این کشور فعاليت مي كنند.

وي با اشاره به درخواست ايمن الظواهري از عناصر تشكيلات تروريستي القاعده براي حضور در سوريه، گفت: القاعده هم به گروه هاي مسلح تروريستي درعراق راه يافته است.

15/02-19:39

پربیننده ترین خبرها