رقابت عربستان وقطر برای مذاکره با طالبان

رقابت عربستان وقطر برای مذاکره با طالبان
شنبه 29 بهمن 1390 - 12:59

يک مسئول سعودي تأکيد کرد، شرط عربستان براي ميانجي گري بين طالبان و دولت افغانستان، دست کشيدن از القاعده و زمين گذاشتن سلاح و ورود به صحنه سياسي است.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این مسئول سعودی تأکید کرد: این سه درخواست از 3 سال قبل تغییری نکرده است.

این درحالی است که گروه طالبان اوایل ماه جاری میلادی، برخلاف اظهارات یکی از دیپلماتهای سفارت افغانستان در ریاض، مذاکره با دولت کرزی در عربستان را رد کرد.

طالبان اوایل ژانویه آمادگی خود را با گشودن دفتری در قطر برای مذاکره با آمریکا اعلام کرد، بدون آنکه اشاره ای به دولت افغانستان در این زمینه کرده باشد.

یکی از دیپلماتهای افغان در ریاض گفته بود که هیأتی از دولت افغانستان قرار است در آینده مذاکراتی را با هیأتی از طالبان در ریاض انجام دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرده بود که دولتهای افغانستان و پاکستان از این طرح که دفتر تماس طالبان در عربستان ایجاد شود حمایت می کنند، زیرا آنها معتقدند که از مذاکرات قطر کنار گذاشته شده اند.

تلاش برای مذاکره با طالبان درحالی صورت می گیرد که این گروه بعنوان حامی القاعده، تا پیش از این بهانه اصلی حمله و لشکر کشی آمریکا و غرب به منطقه خاورمیانه به شمار می آمد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها