فتنه جدید علمای درباری یمن

فتنه جدید علمای درباری یمن
يکشنبه 30 بهمن 1390 - 17:25

العالم، صنعا - علماي وابسته به رژيم عبدالله صالح با صدور فتوايي درباره الزام شركت مردم يمن در انتخابات رياست جمهوري که فقط با يک نامزد برگزار خواهد شد؛ فتنه جديدي را براي دور کردن مردم از اهداف انقلاب خود به راه انداختند.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از صنعا گزارش داد، انقلابيون تحصن کننده در ميادين تغيير، از تغيير موضع سريع برخي طرف ها شوكه شده، و می گویند كساني كه به خون شهدا قسم مي خوردند و تاكيد داشتند كه به خون شهدا خيانت نخواهد كرد، اكنون با صدور فتواهايي مبني بر لزوم مشاركت در انتخابات رياست جمهوري، كساني را كه در انتخابات شركت نكنند كافر توصیف کردند.

"أحمد سيف" رئيس "مركز نجات انقلاب یمن" در مصاحبه با خبرنگار العالم، گفت: برخي علما فتواهايي با اهداف و انگيزه هاي سياسي و در جهت خدمت به منافع شخصي و گروهي صادر مي كنند.

سیف این اقدام علمای وابسته را پديده اي رايج در يمن دانست، و گفت كه اين مساله پیامدهای نامطلوبی بر صحنه سیاسی کشور داشته است.

صدور فتواي لزوم مشاركت در انتخابات آتي رياست جمهوري يمن، جنوبي ها و حوثي ها را كه عمده ترين تحريم كنندگان انتخابات رياست جمهوري آتي يمن هستند، به ياد سختي ها و مشكلات گذشته انداخته است.

در جنگ هاي تابستان 1994 در استان هاي جنوب و جنگ هاي شش گانه در استان صعده، علمای درباری فتواهايي درباره مباح دانستن خون آنان صادر كرده بودند.

صدور اين فتواها بي تاثير نبوده و آثار آن در حملات مستمر عليه جوانان انقلابي به چشم مي خورد.

" محمد المنصور " معاون دبيركل حزب الحق در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: بايد آزادانه و با شجاعت راي و نظر خود را اعلام كنيم، زيرا جوانان حاضر در صحنه صادق تر و عادل تر از كساني هستند كه اين فتواها را در ازاي دريافت دلار آمریکا و ريال عربستان صادر مي كنند.

 

19/02 - 08:47

پربیننده ترین خبرها