عضو شوراي رهبري حزب بعث سوريه:

احزاب اکثریت در سوریه قدرت می‌گیرند

احزاب اکثریت در سوریه قدرت می‌گیرند
شنبه 6 اسفند 1390 - 06:22

العالم، دمشق - عضو شوراي رهبري حزب بعث سوريه تاكيد كرد، طبق قانون اساسي جديد و رقابت احزاب مخالف، احزاب حائز اکثريت در انتخابات، قدرت را در اختيار مي گيرند.

"شهناز فاكوش" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: اكثر مفاد قانون اساسي جديد اين كشور عمومي و فراگير بوده، و تبعيضي بين زنان و مردان قائل نمي شود؛ و ماده 23 قانون اساسي جديد نيز فقط براي تحكيم نقش زنان و توانمندي آنها براي ايفاي جايگاه و نقش خودشان در جامعه تدوين شده است.

وی افزود: زنان در سوريه دوشادوش مردان و گاهي حتي جلوتر از آنها گام برمي دارند، و قبل و بعد از استقلال در عرصه سياسي اين كشور حضور داشته اند.

فاكوش تصريح كرد: زنان در كنار مردان براي آزادسازي سرزمين سوريه از چنگال اشغالگران فرانسوي تلاش كردند و در اين راه با نقل و انتقال سلاح و مهمات و اخبار بين انقلابيون سهيم شدند تا اينكه سوريه به استقلال رسيد.

وي به حضور زنان در عرصه هاي مختلف سياسي در سوريه اشاره كرد و گفت: افق هاي سياسي زيادي در سوريه براي زنان گشوده شده است، كه از جمله مي توان به تصدي پست معاونت ریيس جمهوری توسط خانم نجاح العطار اشاره كرد؛ وي همچنين اولين زني بود كه متصدي پست وزارت فرهنگ و ارشاد شد.

عضو شوراي رهبري حزب بعث سوريه،گفت: بسياري گمان مي كنند كه اصلاحات كنوني در سوريه زير فشار حوادث جاري در اين كشور صورت مي گيرد؛ اما اين برداشت اشتباه است زيرا نشست شوراي رهبري سوريه در سال 2005 ميلادي در توصيه هاي خود بندي درباره قانون احزاب دارد؛ لذا سوريه براي ظهور قانون احزاب آمادگي دارد كه براساس آن احزاب مخالف ملي گرا، و احزاب ائتلافي در عرصه حضور يابند؛ و صندوق هاي راي تعیین کننده خواهند بود، و حزب اكثريت در پارلمان از اين حق برخوردار است كه به تنهايي يا به طور ائتلافي قدرت را در كشور بدست گيرد.

 

24/02 - 20:25



پربیننده ترین خبرها