همه‌پرسی قانون اساسی جدید سوریه ادامه دارد

همه‌پرسی قانون اساسی جدید سوریه ادامه دارد
يکشنبه 7 اسفند 1390 - 10:58

همه پرسي درباره پيش نويس قانون اساسي جديد سوريه در نقاط مختلف اين کشور ادامه دارد.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، همزمان با آغاز همه پرسی از ساعت هفت صبح به وقت محلی مردم سوریه پای صندوق های رأی حاضر شدند.

وی افزود: بیش از 14 میلیون سوری واجد شرایط شرکت در این همه پرسی هستند و بیش از 13 هزار مرکز رای گیری برای مردم در نقاط مختلف وجود دارد.

خبرنگار العالم تأکید کرد، شهروندان سوری در مصاحبه های خود تأکید دارند که موافقت یا مخالفت افراد با این قانون اساسی اهمیتی ندارد، و مسأله مهم اصل مشارکت در انتخابات است.

بر اساس این گزارش، در گذشته درخواستهایی برای تعدیل برخی مواد قانون اساسی مطرح بود، ولی امروزه سخن از یک قانون اساسی جدید است.

یکی از شرکت کنندگان در این انتخابات به خبرنگار العالم گفت: شرکت درهمه پرسی برای همه شهروندان سوری واجب است.

یکی دیگر از شهروندان سوری به خبرنگار العالم گفت: اکنون پیش از هر چیز شرکت در انتخابات و نجات کشور اهمیت دارد، و دیدگاه ها و نقطه نظرها در خصوص برخی مواد قانون اساسی در آینده با گفت و گو قابل تعدیل است.

 

قانون اساسی جدید سوریه دارای تفاوتهای مهمی با قانون قبلی، از جمله حذف ماده هشتم قانون قدیم است.

در این قانون همچنین بر تعدد احزاب سیاسی و محدود شدن دوره ریاست جمهوری به 7 سال با امکان تجدید دوره فقط برای یک بار، بر اساس انتخابات آزاد تأکید شده است.

ناظران سياسي معتقدند كه قانون اساسي جديد به علت تضمين آزاديها، برخوردار بودن از مقبوليت اغلب گروه هاي سياسي و اصلاح بسياري از مواد مهم قانون اساسي قديمي درقانون جديد، از اهميت زيادي در پايان دادن به بحران كنوني سوريه برخوردار است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها